Nou, de tafel en bank hebben een baasje gevonden!
De lokale bouwmarkt (waar ook het hout vandaan komt) wilde hem wel in de showroom zetten om hem te verkopen voor me. Aangezien het vandaag waarschijnlijk de enige droge dag van de week zou zijn, stond ik daarstraks dus klaar met dollies, handdoeken, alle materialen om de tafel veilig op mijn aanhanger te laden. Het is maar een kilometer rijden (letterlijk) maar het ding weegt een ton (bij wijze van spreken dan).
Net op het punt dat ik wilde beginnen met kantelen (de aanhanger op, ondersteboven) komt mijn vrouw terug van een wandeling met de kleine meid. En die stond er maar een beetje sip bij te kijken. "Ja, wat is er?".
'Ik wil 'em' .
"Hij was toch te lang voor de huiskamer?"
'Ja, maar ik vind hem ook heel mooi!'
Zodoende kon ik de aanhanger dus weer afkoppelen...
uiteindelijk valt het mee met het 'ruimteverlies'. Deze tafel is dan wel 35 centimeter langer dan de vorige, daardoor kunnen de stoelen van de kop van de tafel wel weg - die stoelen kunnen aan de zijkant staan omdat daar nu plaats is voor 1 persoon extra. Niet dat we hier met zijn tienen wonen, maar zoveel stoelen stonden er wel. En omdat de bijbehorende bank minder diep is dan reguliere stoelen (en dus dichterbij bij de muur staat), winnen we zelfs iets aan ruimte naast de tafel.
Ik moest hem ook gelijk uit de verkoop (van de site) halen, want hij mag nu écht niet meer weg...
.