Pollepel van Padoek en muiricatatiara

John1969

Post veel
10 jul 2023
972
580
‘s-Hertogenbosch
Vijf weken…. geleden van een collega houtdraaier een wobble chuck gekregen omdat hij dacht dat het voor mij een leuke uitdaging zou zijn…..

Hij had gelijk. Het heeft me vijf weken gekost om te doorgronden. In de bijgeleverde beschrijving wordt gesproken over hoe je een lepel kunt maken.
Leuk!!!!!! Dat doe ik effe !!!!
Echt wel 🤩
Rond gegoogled en bij @dehoutdraaierij op de site gelezen “ als je de lepel kunt draaien, weet je hoe de chuck werkt….
Ik ben nu vijf weken verder en denk dat ik weet hoe de chuck werkt 😵‍💫😵‍💫
Ik ben ondertussen zo’n twee en een halve meter hout en anderhalve vuilniszak aan krullen verder… maar…. Ik denk dat ik het weet

Heb diverse beginsels gemaakt en gestrand als het teveel of verkeerd IMG_7782.jpegingeschat was.IMG_7690.jpegIMG_7697.jpeg

Maar uiteindelijk komt er een moment datIMG_7782.jpeg je in de juiste flow komt IMG_7786.jpeg en je vooruitgang boekt IMG_7788.jpeg
Uiteindelijk heb je de onderkant van de lepel in orde en ga je verder met de steel.
IMG_7854.jpeg
Heb je een gat in de onderkant geboord om daar de steel in te lijmen , vind ik het makkelijk om de maat van de tap met een passende steeksleutel te meten .IMG_7853.jpeg
Als de steel klaar is op de normale manier afsteken en inpassen en lijmen in de onderkant.IMG_7866.jpegIMG_7880.jpeg

Bijlagen

• 7F5F5D42-C035-429E-B19D-1EDBB14200B5.jpeg
    7F5F5D42-C035-429E-B19D-1EDBB14200B5.jpeg
    83,9 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: kire

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.743
3.675
Gaanderen
TOP. Had wel eens van een wobblechuck gehoord maar geen idee wat je ermee kan. Leuk om hiermee demo's te geven bij afdelingen van Radius. Mocht je zin hebben dan heeft de afd, Achterhoek Twente belangstelling.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
972
580
‘s-Hertogenbosch
Ehm 🫢😳ben niet zo van de demo’s zal er eens over nadenken, moet er voor m’n zelfvertrouwen nog wel een tiental maken, net als met m’n kikkers, heb er een maand buikpijn van gehad, maar ik sluit het niet uit…..

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.