Plinten bij ruime kier vloer

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik heb in mijn vorige huis alle plinten vervangen. Ik heb toen een plaat MDF laten zagen in stroken van 8cm, deze thuis gegrond en afgelakt en daarna geplaatst. Op deze manier kan je de plint zo hoog maken als je wil en er zelfs nog een kantje oid aanzetten.
Maar misschien is een afgelakte plint wel net zo goedkoop.

In ons huidige huis zijn de 10cm hoge plinten ook gewoon gelijmd en daarna afgekit. Zorg wel voor lijm die snel 'pakt' zodat je niet lang hoeft aan te drukken.
Ik zie dus geen enkel probleem.
Ik heb iets soortgelijks gedaan door MPX in stroken te laten zagen, kopkant met plamuur afgewerkt en toen alles gelakt. Kostte ook een fractie van een MDF plint.
Wij hebben vorig jaar plinten laten plaatsen na het schuren van de vloer. Op zich mooi, maar het verschuiven van de box heeft al een aantal hoeken beschadigd en dat is lastig te repareren.

Heb je al overwogen om zelf een samengesteld profiel te maken? bijvoorbeeld 18mm MPX als basis en aan de onderzijde een profiel verlijmen om extra dikte te krijgen? Zo voorkom je een te massief geheel. Rond ook gelijk de bovenzijde af, dan blijft daar minder stof liggen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.