Planken zagen in ZuidLimburg: Lumberyard
Idd een mooie kleine oplossing, als je een kettingzaag hebt.
Thanks trouwens, aan iedereen voor de goede adviezen!
De Timberyard is verdwenen en inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een Lumberyard, nog wat "pics"
Fel rode verkleuring kwam naar voren bij een van de eerste zaagsneden, dit schijnt een veel voorkomende schimmel te zijn in esdoorns.
Na drogen zal het rode wel helemaal bruin ingedroogd zijn. Weet iemand hier meer van?
Detail: mag ik deze sproeten Birdseye noemen?
Hier heb ik vrij veel van op sommige stukken.
idem
Op een mooie gladde plank komen ze mooier naar voren
Bloedrode veeg
Oplatten
Stapel 1, met bovenop n dikke plak van 7cm, zou dit een goed blad worden voor een werkbank?
Al het esdoorn bij elkaar
De 2e bovenstam, is dat een woord? 1 van de 2 splitsingen vanuit de onderstam dus
Nu heb ik nog 'n stapel kleinere blokken die ik ook in plank vorm wil hebben, wordt vervolgd
Grtzz Robert
voor de liefhebbers! [..] de Micro Mill
Idd een mooie kleine oplossing, als je een kettingzaag hebt.
Thanks trouwens, aan iedereen voor de goede adviezen!
De Timberyard is verdwenen en inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een Lumberyard, nog wat "pics"
Fel rode verkleuring kwam naar voren bij een van de eerste zaagsneden, dit schijnt een veel voorkomende schimmel te zijn in esdoorns.
Na drogen zal het rode wel helemaal bruin ingedroogd zijn. Weet iemand hier meer van?
Detail: mag ik deze sproeten Birdseye noemen?
Hier heb ik vrij veel van op sommige stukken.
idem
Op een mooie gladde plank komen ze mooier naar voren
Bloedrode veeg
Oplatten
Stapel 1, met bovenop n dikke plak van 7cm, zou dit een goed blad worden voor een werkbank?
Al het esdoorn bij elkaar
De 2e bovenstam, is dat een woord? 1 van de 2 splitsingen vanuit de onderstam dus
Nu heb ik nog 'n stapel kleinere blokken die ik ook in plank vorm wil hebben, wordt vervolgd
Grtzz Robert
Laatst bewerkt: