Plaatmateriaal, hoe belandt het bij jou?

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.539
432
Dordrecht
ik laat zowat alles leveren.
dat is vanaf 500-750€ gratis en kost anders 60-75€.
daar kan je zelf niet ver voor rijden, laat staan een bus of aanhanger huren.

nadeel:
Bekijk bijlage 149655
verpakking = 4 volledige dekplaten die ik in mootjes moet hakken en afvoeren 🙄.
Hoe heb je die platen opgeslagen staan? Of verwerk je ze gelijk?
En die dekplaten raak je op MP normaal wel kwijt voor wat lekkers.

jorisvh

Post veel
Hoe heb je die platen opgeslagen staan? Of verwerk je ze gelijk?
ik heb geen plek voor voorraad (buiten wat standaard dingen als MDF, berken multiplex). ik bestel dus telkens per 1-2 projecten en verwerk onmiddellijk.
steeds vaker zijn platen 2,8x2,1m. dan zaag ik buiten met de invalzaag in 2 of 3 stukken zodat ik het binnen kan dragen om verder te gaan met de formaatzaag.
En die dekplaten raak je op MP normaal wel kwijt voor wat lekkers.
ja, misschien wel maar heb geen zin in MP gedoe voor een paar €.
die dekplaten zijn vaak ook 2,80x2,10m dus die moet ik wel verzagen om ze van de oprit te krijgen. er is ook quasi altijd wat mis mee, vuil, gebarsten, krassen, …
als het een vochtwerende spaanplaat met wit HPL met enkele kleine krasjes is, dan hou ik ze zelf, anders wordt het grondstof voor nieuw MDF 😉.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.539
432
Dordrecht
ik heb geen plek voor voorraad (buiten wat standaard dingen als MDF, berken multiplex). ik bestel dus telkens per 1-2 projecten en verwerk onmiddellijk.
steeds vaker zijn platen 2,8x2,1m. dan zaag ik buiten met de invalzaag in 2 of 3 stukken zodat ik het binnen kan dragen om verder te gaan met de formaatzaag.

ja, misschien wel maar heb geen zin in MP gedoe voor een paar €.
die dekplaten zijn vaak ook 2,80x2,10m dus die moet ik wel verzagen om ze van de oprit te krijgen. er is ook quasi altijd wat mis mee, vuil, gebarsten, krassen, …
als het een vochtwerende spaanplaat met wit HPL met enkele kleine krasjes is, dan hou ik ze zelf, anders wordt het grondstof voor nieuw MDF 😉.
Die grote platen zijn redelijk onhandig idd, wij kregen ze vroeger vaak op 3m+ binnen die gingen niet op mijn zaag, dus of via de cnc, of voorzagen net als jij.

En die dekplaten on ruil voor een kratje bier oid gaven weinig gedoe op MP, zolang het bijna gratis is gaat het vaak vlot. Ik vond het iig beter dan zelf slepen met die zooi....

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.203
290
Goeree-Overflakkee
En hoe zit het met de verticale fixatie voor als het flink gaat waaien? Gewoon een kwestie van voldoende platen meenemen zodat de zwaartekracht zijn werk doet?
Ik ging er vanuit dat je wel snapt dat spanbanden standaard zijn. Als je lading alleen verticaal vastbindt, dan kan het vaak nog zijdelings schuiven. Helaas een paar keer bij de eerste rotonde achtergekomen. Vandaar mijn aandachtpunt.

Ik heb in de auto bij de spanbanden een paar hoekbeschermers liggen. Die komen van een of andere levering van bouwmaterialen, gewoon gratis dus.

1.jpg

• Leuk
Waarderingen: hansth en mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.