Plaatmateriaal, hoe belandt het bij jou?

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
303
161
Leiden
We hebben een aantal aanhangwagens in de familie die bijna altijd wel bruikbaar zijn.
Daar kunnen hele platen van 244x122 in. Dus meestal haal ik dan een aantal zodat ze op voorraad liggen.

Daar voor haalde ik iets groots bij de karwei en met de karwei pas kon je dan een aanhang wagen gratis huren voor 2 uur. Daarmee langs de groothandel voor de rest van de benodigide platen (karwei is niet het goedkoopst).
Je hoeft niet eerst iets groots te kopen bij ze hoor. Tenminste, de praxis hier boeit het niets. Als jij een praxis pas hebt mag je de kar 2 uur gratis gebruiken, staat nergens dat het voor spullen die je bij hun gekocht hebt moet zijn. Bij d verbouwing bij mijn broer al meerdere keren gebruikt en niets gehaald bij de praxis.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.173
454
Prov. Groningen
Hier gebruiken we ook de aanhanger. Die is 1.25 x 2.57. Vreemde maat wellicht, maar ja, zelfbouw en het kwam zo uit. Ik zeg bewust we, want mijn vrouw is er haast nog meer bedreven is dan ik, inclusief achteruit rijden. Daar heb ik een hele goeie aan, aanhanger nodig? Doen. Kloofmachine? Doen. Grotere kettingzaag? Doen. Na één keertje op de trekker, heb ik er weinig meer op gezeten, nou ja, zo'n vrouw dus....:ROFLMAO:
 

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
147
87
Kapellen (Antwerpen)
Als ik materiaal van een DHZ (bouwhandel) haal dat niet al op maat verzaagd is*, krijg ik bij vrijwel allemaal helemaal gratis een bestelwagen mee voor een uurtje (of zo). Die zijn zelden heel netjes, dus eigen bescherm- en bevestigingsmateriaal meenemen is dan wel nodig (soms kan je ter plaatse karton meekrijgen).

Vrijwel alle DHZ-zaken hebben ook een zaagservice, van alle zaken die ik Vlaanderen weet zitten, is er exact één die daar ook een goed resultaat voor levert (Brico Kapellen, was vroeger een schrijnwerkerij en werkt nog steeds met een CNC-gestuurde opdeelmachine, professionele kantenlijmer en voor wat kleiner werk een Altendorf F45. Dirk en Jason zijn bovendien twee vakmensen die ook met die machines kunnen werken).

Intussen probeer ik alleen nog bij echte houthandels te gaan en dan neem ik een aanhangwagen mee die een volle plaat (122 x 250) kan vervoeren. Langere panelen legde ik vroeger op het ladderrek, maar mijn huidige auto is wat hoger en dan veren die platen af en toe tegen het dak van de auto, dus neem ik nu een accu-cirkelzaag mee om de plaat grofweg op te delen zodat ik ze kan meenemen. Preciezer verzagen gebeurt thuis in de werkplaats.
 

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
51
22
Naarden
Vrijwel alle DHZ-zaken hebben ook een zaagservice, van alle zaken die ik Vlaanderen weet zitten, is er exact één die daar ook een goed resultaat voor levert (Brico Kapellen, was vroeger een schrijnwerkerij en werkt nog steeds met een CNC-gestuurde opdeelmachine, professionele kantenlijmer en voor wat kleiner werk een Altendorf F45. Dirk en Jason zijn bovendien twee vakmensen die ook met die machines kunnen werken).
Brico Kapellen, leuk! Ik ben opgegroeid in West Brabant en in 2005 ben ik begonnen aan een luidsprekerproject waarbij de luidspreker uit laagjes was opgebouwd. Dat zullen ongeveer 80 tot 100 laagjes per luidspreker zijn geweest. Allemaal MDF overigens in verschillende diktes. Lijst ingeleverd en een week later kon ik daar ophalen. Alles zuiver qua maat en alles perfect haaks. Het is dat het nu zo ver rijden is voor me.
 

Bijlagen

  • HPIM0221.JPG
    HPIM0221.JPG
    73,4 KB · Weergaven: 19

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.