Paul Sellers maakt een houten hulpstuk om kleine maat beitels handmatig te slijpen onder een hoek

nicodemus

Nieuw lid
2 mrt 2023
23
12
Ede
Ik heb veel geoefend en ik slijp al mijn beitels en schaafbeitels uit de vrije hand. Gaat prima. De kleintjes niet en ik steek mijn spaarzame vrije tijd nu liever in mooie dingen maken. Ik vind het oprecht jammer dat je het nodig vind om anderen hier een slecht gevoel over te geven

AvdLinden

Post veel
30 apr 2014
850
228
Ook dat is dus een keuze. Er bestaan ook cnc machines waarbij dat malletje niet nodig zou zijn. Punt is dat je slecht kunt verwachten dat iedereen dezelfde vaardigheden en/of mogelijkheden heeft.

Gerco

Actieve deelnemer
25 okt 2018
78
65
Beitels slijpen is toch juist meerdere keren exact hetzelfde maken? Ik heb een natslijpsteen met beugels en klem om mijn beitels te slijpen, omdat ik er anders niks van bak en ze steeds in een andere hoek staan. Om over de haaksheid maar te zwijgen. Iedereen kan weer wat anders.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.