Parkside Performance excenter met werkstand!! Rotex dus!

HarryVoskuijl

Actieve deelnemer
8 dec 2022
25
3
Zwolle
Vandaag ontvangen. Voor de geïnteresseerden, het is een vernieuwde versie. PPEXS 750 B2

Bijlagen

• 20250206_192707.jpg
    20250206_192707.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 54
  • 20250206_192756.jpg
    20250206_192756.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 55

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
510
221
Noardeast-Fryslân
Vorig jaar heb ik afgezien van bestellen omdat ik op YouTube een aantal kritische kanttekeningen zag:
- werd erg warm, zo niet heel heet met regelmatig als gevolg vroegtijdig overlijden (is o.a. bij @Triek77 gebeurt)
- zwabberende schuurschijf (in het horizontale vlak) waardoor de schuurmachine erg onrustig werd in het gebruik. Zie oa hier v.a 9:00 voor oorzaak zwabberen en 7:30 voor gevolg (onhanteerbaar).

Kun je aangeven of deze punten verbeterd zijn?

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
510
221
Noardeast-Fryslân
Is dezelfde: die PEXS (Parkside Excenter Schleifer) 750 is de groene waarmee deze PPEXS (Parkside Performance) vergeleken wordt. Er staat ook In vergelijking met voor 😁.

HarryVoskuijl

Actieve deelnemer
8 dec 2022
25
3
Zwolle
Vorig jaar heb ik afgezien van bestellen omdat ik op YouTube een aantal kritische kanttekeningen zag:
- werd erg warm, zo niet heel heet met regelmatig als gevolg vroegtijdig overlijden (is o.a. bij @Triek77 gebeurt)
- zwabberende schuurschijf (in het horizontale vlak) waardoor de schuurmachine erg onrustig werd in het gebruik. Zie oa hier v.a 9:00 voor oorzaak zwabberen en 7:30 voor gevolg (onhanteerbaar).

Kun je aangeven of deze punten verbeterd zijn?
Ik zal dit weekend even kijken. Gisteren snel even wat geschuurd en ik merkte niks.

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
510
221
Noardeast-Fryslân
Zie in ieder geval aan de foto van de voetzool dat die andere is: vorig jaar zaten 6 gasten volgens het oude patroon in. Dit type is meer in lijn met gaas schuur vellen.

HarryVoskuijl

Actieve deelnemer
8 dec 2022
25
3
Zwolle
Even een geoliede teakhouten plank van 80 bij 30 kaalgeschuurd aan beide kanten met bijgeleverde korrel 80 schuurvel.Snelheid 5 en normale modus kon je met 1 hand losjes vasthouden en dan bewoog hij prima over het hout.
Snelheid 5 en excenter modus, 2 handen nodig met handvat om hem stabiel te houden en dan gaat het prima. Als je hem losjes met 1 hand vasthoudt in excenter modus dan gaat hij zwabberen.
Apparaat werd niet noemenswaardig heet na dit plankje. Dat zal vast anders zijn bij een grote klus.

• Leuk
Waarderingen: hansth

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.730
509
Dordrecht
Weet je zeker dat het niet andersom is qua modi? Als ik een RO150 in exenterstand zet is hij prima met 1 hand te manouvreren, in rotatiemodus is het met 1 hand te hopen dat je er niet achteraan hoeft te rennen.....

HarryVoskuijl

Actieve deelnemer
8 dec 2022
25
3
Zwolle
Weet je zeker dat het niet andersom is qua modi? Als ik een RO150 in exenterstand zet is hij prima met 1 hand te manouvreren, in rotatiemodus is het met 1 hand te hopen dat je er niet achteraan hoeft te rennen.....
Ik ging er onterecht vanuit dat de wilde modus excenter stand was denk ik.

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
273
102
Ik heb deze machine besteld. Het is de B2 versie. Ik vind deze versie niet heel onrustig lopen. Na een klein plankje schuren is hij handwarm.

Wel vind ik de stof afzuiging matig. De kier tussen schuurzool en machine is ruim 3 mm, hier word veel valse lucht aangezogen.

Mij. Stokoude parkside excenter heeft een afneembare rubber rok en laat minder stof liggen.

Bijlagen

• 20250219_150801.jpg
    20250219_150801.jpg
    153,3 KB · Weergaven: 22
  • 20250219_150905.jpg
    20250219_150905.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 21

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
325
250
Schouwen-Duiveland
Mijne is retour gegaan omdat hij al na twee gebruiken door gebrand is. Ik hoop dat ze mijn geld retourneren ipv een nieuwe opsturen..........

Ik heb helaas geen geld terug gehad. Ze hebben een nieuwe machine opgestuurd. Geen idee of het dezelfde machine is of een nieuwe verbeterde.

Twijfel heel erg om het of zelf een keer te testen of nu als nieuw te verkopen met een stukje kop eraf ten opzichte van een nieuwe🤔🤔🤔🤔🤔

Mocht er iemand 1 willen
Met een klein kopje eraf, laat maar weten.

Ik heb helaas geen geld terug gehad. Ze hebben een andere nieuwe machine opgestuurd. Geen idee ofbhet dezelfden

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.111
3.331
Gaanderen
Ik heb helaas geen geld terug gehad. Ze hebben een nieuwe machine opgestuurd. Geen idee of het dezelfde machine is of een nieuwe verbeterde.

Twijfel heel erg om het of zelf een keer te testen of nu als nieuw te verkopen met een stukje kop eraf ten opzichte van een nieuwe🤔🤔🤔🤔🤔

Mocht er iemand 1 willen

Ik heb helaas geen geld terug gehad. Ze hebben een andere nieuwe machine opgestuurd. Geen idee ofbhet dezelfden
Ik weet niet hoe oud deze is, maar kan je de machine met bon niet terugbrengen naar de winkel en je geld terugvragen?

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
510
221
Noardeast-Fryslân

Mocht er iemand 1 willen

Toe staat op het plaatje waar ook het serienummer op straat. A1 = of toe; B2 = nieuwe toe. Maar je kunt het ook zien aan de zool: de oude had alleen ronde gaten, de nieuwe ook langwerpige. Daarnaast verschilt volgens mij de bevestiging van de afzuiging aan het uiteinde (in de buurt van de 240-aansluiting). Bij de oude was de klacht dat hij veel te makkelijk los liet, bij de nieuwe is die bevestiging volgens mij verbeterd. Ook het wassen worden wat jij last van had is volgens mij verbeterd: heb er soms vorige week ook een en na mee dan een half uur achtereen was hij nog steeds nauwelijks warm.

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
510
221
Noardeast-Fryslân
Gekocht via de site van Lidl. Geen idee of dat kan via online aankoop. De aankoop is van begin 2024 meen ik te herinneren
Voor zo ver ik weet kan dit als je niet tevreden bent over het product. Een zeker na het doorbranden bij jouw lijkt mij dat geen onredelijk argument. Maar dat had je dan vermoedelijk wel aan moeten geven bij het retourneren....
Als je het nieuwe middel hebt gekregen kun je het natuurlijk ook een 2e kans geven: kijken of er voldoende verbeterd is naar jouw zin.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.