Parkside Performance excenter met werkstand!! Rotex dus!

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
252
94
Garantie zal je niet krijgen, denk ik. Omruilen of geld terug verwacht ik. Gezien de verhalen zou ik voor het geld kiezen.
Succes ermee.
Is deze opmerking gebaseerd op ervaring? Op de Performance range zit gewoon 5 jaar garantie. Zal wel complete vervanging worden. Edit; of bedoel je " geld terug" zal het niet worden?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.545
3.011
Gaanderen
Ja met andere spullen van de lidl. Als laatste een ledlamp die een keer omgeruild is en daarna gecrediteerd. Dit is zeker twee jaar geleden dus de afhandeling kan gewijzigd zijn.
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
449
192
Noardeast-Fryslân
Ja met andere spullen van de lidl. Als laatste een ledlamp die een keer omgeruild is en daarna gecrediteerd. Dit is zeker twee jaar geleden dus de afhandeling kan gewijzigd zijn.

Is volgens mij nog steeds het zelfde. Als je het in de winkel gekocht hebt en dat terug brengt dan krijg je direct je geld terug. Geen idee of dat ook een optie is bij aanschaf via de webshop.
Mijn ervaring bij aanschaf via de webshop is dat er vrij snel over gegaan wordt tot vervanging, soms pas na ontvangst van retourzending defect artikel maar in andere gevallen met de melding dat het defect artikel vernietigd mag worden. De vraag 'vervangen/repareren of geld terug?' is mij daarbij nooit gesteld.

Er wordt wel onderscheid gemaakt in
Als het niet te moeilijk is dan wordt nog wel eens een reparatie geprobeerd, maar doorgaans is het een kwestie van vervangen. Groot terug geldt met name als je het in
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
449
192
Noardeast-Fryslân
Namiddag even met de Parkside rotex aan de slag gegaan. Ik gebruik hem eigenlijk niet en iemand was geïnteresseerd om hem over te nemen.
Ik moet nog een bitcherblok schuren en dacht dat die ik er even mee, dan blaas ik alles schoon en maak er foto’s van en zou hij weg mogen.

Na een kwartiertje ermee op stand 6 met lichte afname stand kwam in een 1 mm hoog randje tegen.
De kop was al wel lekker opgewarmd en ik naar de zware afname stand. Na 30 seconden rook ik een brandlucht, ik keek naar de machine die 3x keer vonken knetterde en toen sloegen de stoppen eruit en kwam er een berg rook uit het machientje.

Kortom doorgebrand. Kan het nu weg gooien. Zonde van de aankoop geweest. 3x gebruikt en einde verhaal.

Via de Lidl site aangekocht. Ik zal eens kijken of ik de bon nog heb of ze er iets van garantie van maken.
@Roeland D: doet die van jouw het nog steeds wel naar behoren? Aangezien jij hem vermoedelijk veel vaker gebruikt dan een hobbyist ben ik heel benieuwd naar jouw lange(re) termijn ervaring.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.