In het voorjaar heb ik ook zo'n machine aangeschaft. Daar ik uit de bouw kom heb ik wel wat ervaring met machine's . Deze lidl machine is zeker niet slecht en je kan voor 89€ (aanbieding) geen profi-machine verlangen. Voor hout tot max 80 mm gaat prima, maar zoals eerder gezegd ; rustig aan , dan breekt het lijntje niet. Hechthout gaat ook prima tot 40 mm dikte. Maar ik heb laatst een stam Lindenhout gekocht, hier planken van laten zagen van 50mm dik. Deze heb ik op mijn Bosch cirkelzaag (professioneel ) weer in balkjes van 50 x 50 en 50 x 100 mm gezaagd, i.v.b.m. houtsnijwerk.
Dan heeft de machine er beduidend meer moeite met het zagen en begint te slippen. Ook heb ik gehad dat mijn zaag breekt . Bij toolnation nieuwe zagen gekocht voor 8€ per stuk.
Hiermee kon je ook bi-metaal zagen wat weer makkekijk is voor mijn andere hobby.
Maar deze brak ik ook dus werd het een dure grap. Na gezocht te hebben op Y.T. hoe je deze zagen kunt repareren. Heb ik een torch gekocht met zilver en flux 6. De gebroken zagen gemaakt en dit ging wonderwel goed. Dus nu heb ik weer 3 hele zagen. Op internet zag ik zaagbladband op rol 30,5 meter voor 75 €. een reken som leert me dat 30.5 :1.4 = 21.7.
Dus 21 x 8€ = 168€ . Dus dat ga ik doen.
Al met al een leuke machine. Maar de paralel geleiding vind ik wat minder.
Wel een duidelijke instuctie boekje en geleverd met bijpassend gereedschap.
Dan heeft de machine er beduidend meer moeite met het zagen en begint te slippen. Ook heb ik gehad dat mijn zaag breekt . Bij toolnation nieuwe zagen gekocht voor 8€ per stuk.
Hiermee kon je ook bi-metaal zagen wat weer makkekijk is voor mijn andere hobby.
Maar deze brak ik ook dus werd het een dure grap. Na gezocht te hebben op Y.T. hoe je deze zagen kunt repareren. Heb ik een torch gekocht met zilver en flux 6. De gebroken zagen gemaakt en dit ging wonderwel goed. Dus nu heb ik weer 3 hele zagen. Op internet zag ik zaagbladband op rol 30,5 meter voor 75 €. een reken som leert me dat 30.5 :1.4 = 21.7.
Dus 21 x 8€ = 168€ . Dus dat ga ik doen.
Al met al een leuke machine. Maar de paralel geleiding vind ik wat minder.
Wel een duidelijke instuctie boekje en geleverd met bijpassend gereedschap.