Over doppen gesproken

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
Daarbij zit ik in redelijk speciaal werk waardoor gereedschap wat door professionele groothandel word aangeraden voor mijn werkzaamheden te licht zijn waardoor slijtage of schades of kapot vrij groot zijn door te zwaar gebruik. Dus zoek dat door schade en schande in het verleden zelf uit. zodat het zeker niet te licht is liever te zwaar. En dat moet door professionele groothandel ook besteld worden dus dat maakt geen verschil.

Tja, wat bedoel je hier mee?

"gereedschap dat door professionele groothandel aangeraden wordt is voor jouw werkzaamheden te licht"?
"te zwaar gebruik" ???
"moet door professionele groothandel besteld worden en maakt geen verschil"???
Valt niet onder bouw ook niet techniek. Als ze mij gereedschap voor timmerman meegeven schroef, slagschroef of boor of moersleutels die zijn binnen week finaal afgeschreven. Dus doe vergelijking zelf ipv klakkeloos aannemen. Zelfs als dat door machinefabrikant word aangeraden. Omdat ze bij timmerwerk aan lichter werk denken dan wat ik doe. Dus kan dan beter zelf goed uitzoeken ipv gevloek dat gereedschap kapot is of gaat en zorgen voor over capaciteit zorgen. Dat gereedschap slijt logisch. Maar heb het zeer extreem ervaren en dat zelfs makita en bosch zeiden kan niet tot ze zelf meemaken. In kwartier motor doorbranden met schroeven van 3cm. Kan niet hebben ze beide ervaren. Slagschroevendraaier bij 10.000 afgeschreven. Moet niet kunnen toch is 2 maanden gebruik zwaar nou 5,0 x 80.
Bij moersleutels breken aansluitingen op machine af. Zwaar belast nee. Doe het nu met accu. Krachtdoppen hebben ronde aansluiting.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Ik vind je betoog wat warrig. Een moersleutel is wat in de volksmond een bahco wordt genoemd. Kracht doppen hebben gewoonlijk een vierkante aansluiting. Rond lijkt wat onhandig om krachten over te brengen. Je bent blijkbaar goed in het slopen van gereedschap.

• Leuk
Waarderingen: Emilio

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
Ik vind je betoog wat warrig. Een moersleutel is wat in de volksmond een bahco wordt genoemd. Kracht doppen hebben gewoonlijk een vierkante aansluiting. Rond lijkt wat onhandig om krachten over te brengen. Je bent blijkbaar goed in het slopen van gereedschap.

Nee valt mee. Raar dat veel gereedschap juist wel 20 jaar of ouder is. Rond worden krachtoefeningen vanzelf. Word juist heel zuinig mee omgegaan chevy. Bedoel slagmoersleutel. Ook accu gereedschap van 12 jaar oud. Toch netjes vind ik

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
@chevy krachtdop. Gemiddeld 4 per jaar

Bijlagen

• IMG-20180322-WA0000.jpeg
    IMG-20180322-WA0000.jpeg
    30,2 KB · Weergaven: 96
  • IMG-20180322-WA0002.jpeg
    IMG-20180322-WA0002.jpeg
    37,2 KB · Weergaven: 96

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
556
122
Oprecht benieuwd.
Waarvoor gebruik je dop 16 en waarom zit dat blijkbaar altijd zo vreselijk vast?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Kracht doppen en verlengstukken is ruk. Je geeft niet aan hoe je het verder voor elkaar krijgt om die spullen zo te vernachelen, maar ik zou ze in ieder geval smeren. En eens zoeken naar een betere kwaliteit misschien.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Als je zo lang moet jutteren kan je misschien baat hebben bij een krachtvermeerderaar.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Het lijkt me niet dat je die spullen zo vernield met het indraaien van houtdraadbouten. Daar draai je met een ouderwetse handboor met een dop al de koppen van af.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
Ik zou zeggen boor eens voor en een beetje vaseline of ander glijmiddel doet soms wonderen.
Heeft niets met boren te maken. Smeren doe ik met grote regelmaat. Maar zijn speciale klemmen met grove draad om bekistingsdragers vast te zetten om stalen profielen. Klopt verlengstuk is klote Maar lengte heb ik nodig anders kan ik er niet bij. Strak aandraaien nee want dan draai je houten dragers kapot.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Maak je ze kapot met vastdraaien? Of met losdraaien, als de draad vuil is? Kan het bedraad, of moet het op accu?

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
Maak je ze kapot met vastdraaien? Of met losdraaien, als de draad vuil is? Kan het bedraad, of moet het op accu?

Ik doe dat nu bedraad ( werk het liefst bedraad stroom is bij mij overal ) overigens niet met hele sterke sleutel 270nm. Nee met vastdraaien. Losdraaien hoef ik niet. De draad is maar sporadisch beschadigd overigens maar door draad zo grof is blijft hij soms achter gat ( Iets ruimte ) waar hij doorheen steekt. Maar soms 500 per dag. Overigens kunnen moeren er ook niet al zijn geborgd

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Met smeren bedoelde ik trouwens hamervet in de vierkante opnames. Krachtdoppen en verlengstukken kosten niet de hele wereld. Ik kon ook zo gauw geen 1/2 sleutel met verlengde neus vinden en ook geen 16mm of 5/8 dop met een 3/4 opname vinden. Een hydraulische moeraanzetter zou wel werken, maar stuk duurder dan die paar doppen.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
327
68
Oss
Incidenteel; misschien. Als doorgaand proces; zeker niet.
Beter verlengstuk kapot dan dan hij de kop van machine kapot slaat. Heb speciale doppen laten maken verlengd. Werkt goed maar dat ontstaat de schade aan de aansluiting van de machine. Dan liever dop kapot. Alleen gedore zei levenslange garantie behalve hier niet meer.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.