Hoe zou je dan die kast als hierboven verwerken naar planken ?Ik koop eigenlijk nooit hout. Ik gebruik oude vloerdelen, kozijnen, deuren kastplanken, oude meubelen, piano's, als het maar gratis is.
Dat hout ziet er idd prachtig uit echter gezien ik van belgie ben wel heeeeeel ver.Ik koop wel eens hout, maar als ik hout kan hergebruiken dan laat ik die kans niet voorbij gaan.
Maar af en toe wil ik echt iets bijzonders maken en koop ik daar heel bijzonder hout voor.
Dat hout haal ik dan bij Rick in Zwolle, dan maak ik er gelijk een gezellig uitstapje van.
Ik zaag bij meubels de verbindingen door. Dan hou je de stukken hout over waar het meubel van is gemaakt. De gebogen stukken zaag ik recht. De panelen zou ik op de lijmnaden in stroken zagen. Dan de rommel er af zagen, zodat je rechthoekige planken over houdt.
Ja zo doe ik het ook. Waar ik wel tegenaanloop is dat na het "ontlakken" er wel eens kleurverschillen zijn bij hout van bv verschillende kasten of tafels.Ik bewaar het met verf of lak er op. Pas als ik het ergens voor ga gebruiken, maak ik het schoon.
Dat moet wel hier te doen zijn, aan de zijkanten die met een handzaag doorzagen en dan die panelen wat er over van schiet door de vandiktebank te halen.Ik zaag bij meubels de verbindingen door. Dan hou je de stukken hout over waar het meubel van is gemaakt. De gebogen stukken zaag ik recht. De panelen zou ik op de lijmnaden in stroken zagen. Dan de rommel er af zagen, zodat je rechthoekige planken over houdt.
Ach ja dat is idd ook ermee te doen, bedankt goeie tip.Ik vindt het juist leuk dat je allemaal verschillende kleuren hebt. Dat geeft een beetje leven. Ik zaag zo'n kast vaak uit elkaar met een decoupeerzaag. Je komt nog wel eens wat verborgen ijzerwerk tegen. Ik mol dan liever een decoupeerzaagblaadje van 50 cent.
Ik zou, zo op het oog i.i.g. de bovenstaande kast hoe dan ook niet verzagen...Hoe zou je dan die kast als hierboven verwerken naar planken ?
Toch zeker andere deurtjes, de rest gaat idd nogIk zou, zo op het oog i.i.g. de bovenstaande kast hoe dan ook niet verzagen...
Ben idd nu hier eens aan het kijken op 2ehands en er staat wel wat op voor weinig geld.Noten en eiken tafels te kust en te keur op marktplaats. Vaak massief eiken 4 cm dik. Ideaal toch.
Net van de week een ovalen tafel opgehaald, 4 cm dik eiken voor 30 euro. En nog 2 massief eiken tafels 60 x 60 cm. Dit wordt mijn wasmachine verhoger. Lekker degelijk en voor die paar tientjes niet klooien met andere constructies.
Heb nog 2 notenhouten tafelbladen staan. 2 meter en 2.20 meter lang. Wil ik verbouwen tot Deens Ovaal eettafel. Die waren niet perse goedkoop.
Heb eens een grote ovalen eiken tafel, ook 4 cm dik gratis opgehaald.
Heb nu een schaafbankje op de kop getikt en dat creeert weer nieuwe mogelijkheden.
Heb hier op onze grofvuil stort 5 complete pakken massief eiken parket zien liggen. Nog nieuw in het plastic. Ik smeekte om ze eruit te mogen halen maar de gemeente medewerker stond dat niet toe. Die sturen het liever naar de vuilverbranding. Zelfs 100 euro voor een goed doel mocht allemaal niet.