Jaap de moed zakt me niet in de schoenen. Ik ga bijna denken dat iedereen deze technieken prima beheerst. En dan zijn die workshops niet nodig, en aan de andere kant kan ik dan wel gewoon op de beurs rondlopen. Nu genoeg sarcastische opmerkingen gemaakt. Kijken of die Engelse kissie maker beter is dan RendewAl weer een maand om, eind deze maand op 29 oktober is het Open Dag Hout. Onder aanvoering van Wim Kluck proberen een aantal goedwillende forummers wat extra's te organiseren. Om een keer wat kennis op te doen en te delen over b.v. het slijpen van beitels, het afstellen van je blokschaaf etc. Er komen nog niet veel reacties, de moed zakt Wim wat in de schoenen. Dus forummers, laat dit niet aan je voorbij gaan en zie het als een heel leuk extraatje als je de Open Dag Hout bezoekt.
jaap
Jaap is er al meer bekend of deze ook inderdaad komen, en je beloofde uitgebreide intro. Ik ben vooral benieuwd naar Wiebe van Slooten met zijn houtmonsterkisten. Ik had ze al eerder gezien, maar nav jouw melding wat actiever naar gekeken. Ik wil graag een (of een set) houtmonsterkisten bij hem aanschaffen, dus als hij naar de Open Dag komt, is dat voor mij een extra reden om ook te komen. Weet je al meer over wat hij mogelijk meeneemt etc, en over andere standhouders?Over al deze deelnemers zal ik de komende tijd een klein stukje schrijven, zodat we wat warm lopen voor de mooiste Open Dag Hout ooit.
Ja Jaap 2 prachtige messen maar om een scherp koksmes met een lemmet van 25 cm zo maar neer te leggen op de stand van Woodworking, daar heb ik toch wel bedenkingen bij. Er lopen tegenwoordig rare jongens rond.Een deelnemerslijst heeft een lastige kant. Vorig jaar vielen er op het laatste moment deelnemers uit wegens corona. Maar er komen de hele dag mensen vragen waar die deelnemers staan. Dat kun je nu ook krijgen met de deelnemers waar ik wat over schrijf, dat is ook zo.
Ook nu kregen we vrijdag 2 afmeldingen, geheel legitiem, we hebben echter voldoende buffer aan deelnemers, er er meldde zich zaterdag nog een nieuwe. De beursvloer is een voller dan vorig jaar, meer deelnemers. Heb echter lang geprobeerd om ook messenmakers uit te nodigen, ben daartoe naar de messenbeurs in Gorinchem geweest en naar die in Solingen, maar dat levert tot nu toe uiteindelijk geen resultaat op voor een paar leuke deelnemers.
Ons evenement heeft 1 nadeel. Er komen allemaal bezoekers op af die graag wel zelf willen maken. Vorig jaar stond een goede vriend van mij er met prachtige vogelhuisjes en hij verkoopt er niet 1. Wel worden de huisjes uitgebreid bekeken en gefotografeerd. Ik denk dat messenmakers er een beetje hetzelfde inzitten.
Daarom ook de oproep aan forummers, neem een leuk werkstuk mee. Laat zien wat je thuis doet en bekijk wat anderen doen. Neem ook je zelfgemaakte messen mee. Ik was laatst bij Wim Kluck en daar liggen dan zo maar 2 prachtige messen, en hij is zeker niet de enige die dat doet!
jaap