Op de ODH van vorig jaar hadden we idd een grote WW-stand, waar o.a.
@trigger met zijn lintzaag stond. En natuurlijk de (vond ik zelf) superleerzame demo van Wim van het slijpen van beitels en schraapstalen. Maar waar verder misschien iets te weinig "beweging" was, waardoor mensen er snel aan voorbij liepen. Zeker in vergelijking met de verschillende houtdraaiers, waar de hele dag door wat te bekijken was.
Als er op de zondag weer een Woodworking-stand is, zou ik het zeker wel leuk vinden om daar (samen met een paar anderen) aan een werkstukje te werken. Dus ieder een ontwerp, hout + gereedschap meenemen, en dan op die zondag een eigen bijzettafeltje/kistje oid maken. Dan bemens je de stand, en is er gelijk aanspraak met het publiek en iets om te zien voor de bezoekers (met daarbij de uitleg wat je doet, hoe je het doet etc). Tijdens de Baptist-dag op Papendal waren er op die manier ook een paar groepen vanuit een cursus, en dat werkte daar ook heel goed om publiek en aanspraak te krijgen.
Ik ben geen docent en heb geen onderwerp in gedachten om echt een workshop over te geven (puur een verhaal houden adh van bijvoorbeeld een powerpoint is ook echt niet mijn ding), maar vind het geen probleem (en ook wel leuk) om al doende aan de op dat moment langslopende bezoekers spontaan uitleg te geven en vragen te beantwoorden over waar ik mee bezig ben.
Het enige dat ik dan niet kan meenemen is een werkbank, dus als er animo is om zoiets te doen zou dat dan wel geregeld moeten worden
@jaap.
En voor de zaterdag, ik heb ook het hele weekend geblokt in de agenda. Dus als er nog hup nodig is bij het opbouwen, laat maar weten. Zeker als er dan 's middags nog een workshop te volgen is, is dat helemaal een goede combi.
En sowieso is het leuk om forummers te leren kennen. Vorig jaar heb ik waarschijnlijk heel veel mensen gezien, zonder te weten dat ze actief zijn op het forum of hun naam te weten. Mogelijk heb ik onwetend wel staan praten met iemand waarmee ik hier ook veel digitaal contact heb... Dan is een dag(deel) alleen voor forummers zeker de moeite waard.
Of ik op de zaterdag alleen voor workshops speciaal naar Zutphen zou komen, ligt natuurlijk ook wel aan de onderwerpen.