Ik heb afgelopen zomer een mobiele zager gecontacteerd (Termijn verzagen stammen). Afspraak is 'zaagblad beschadigd' ten laste van klant.
Dat ik de kosten neem als er een zaagblad beschadigd lijkt me fair. En uiteraard wil ik die kans zo klein mogelijk maken. Ik heb inmiddels advies over een metaaldetector ingewonnen en een Nailfinder besteld bij Kooistra-detectors. Niet heel goedkoop (225 euro) maar als ik er mee voorkom dat ik de beschadiging van een zaagblad moet betalen dan verdien ik hem wel terug. Dit type schijn veel voor dit doel gebruikt te worden in houtzagerijen.Ik heb afgelopen zomer een mobiele zager gecontacteerd (Termijn verzagen stammen). Afspraak is 'zaagblad beschadigd' ten laste van klant.
Bedankt voor de hulp Jan. Heb even gekeken en gegoocheld op de Edinger 450. Een professioneel apparaat van 1650 euro. Prachtig maar boven mijn budget als hobbyist. Ik hoop dat de Nailfinder voor mij voldoende zijn werk doet
Bedankt voor de tip! Gr, HarryIk heb twee weken geleden een aantal stammen laten verzagen door Mobiele Houtzagerij Koersen uit Zalk, Overijssel.
Bij deze zager kost een beschadigd zaagblad 30€ excl. Heel schappelijk als ik vergelijk met anderen. Hij heeft ook zijn eigen metaaldetector bijIk heb afgelopen zomer een mobiele zager gecontacteerd (Termijn verzagen stammen). Afspraak is 'zaagblad beschadigd' ten laste van klant.
Ja die metaaldetector heeft zich inderdaad al terugverdiend.Prachtige stukken hout! Mooie tekeningen. Ben je al projecten aan het bedenken?
De metaaldetector heef zichzelf al dik terugverdiend.
Als de takken er al zo uitzien, gaat de stam heel mooi hout opleveren
Ja super mooi toch! ik had wat tegenslagen maar de schoonheid van het hout maakt dat meer dan goed! Nu even staand laten drogen en dan komend weekend oplatten en de kopse einden insmeren met gesmolten kaarsvet. En dan nog even drie jaar wachten voordat ik er iets van kan gaan maken…Neen dat is geen mooi hout. Dat is gewoon FANTASTISCH mooi hout.
Heb hier ook nog een gezaagde boom liggen. Ondertussen luchtdroog en klaar om aan bewerking te beginnen
Ik droog alles zelf aan de lucht en na een jaar of drie gaat het naar mijn droogzolder om op kamervochtigheid te komen.Prachtig!
Ga je hem oplaten en buiten te drogen leggen of gaat ie de oven in?
Zo doe ik het ookIk droog alles zelf aan de lucht en na een jaar of drie gaat het naar mijn droogzolder om op kamervochtigheid te komen.
De Nailfinder voldoet dus aan je verwachtingen?Inmiddels met de aangeschafte Nailfinder aan de slag gegaan en maar liefst 18 (!) spijkers opgespoord en verwijderd.