Dat dacht ik dus ook, dat is juist het handige van die dingen. Maar ze zitten muurvast... Ik ga er vanavond eens eentje in de bankschroef klemzetten en dan even met kracht aan de as zwengelen. Dan wordt het buigen of barsten.Volgens mij zijn die blokken namelijk altijd zelfstellend. De buitenring van het lager is bol en kan in het huis kantelen.
Als ik weer in de werkplaats ben, zal ik een foto maken.kan je een foto plaatsen van de voorkant van het lager?
Dit ontwerp is geschikt voor 1850mm en 2000mm banden, 50mm breed.Leuk het zelf maken van een bandschuurmachine , welke maat banden kommen er op ?
Zit ook al een tijdje te kijken om er zelf een te maken, en dan met zo veel mogelijk hulpstukken er bij
En verstel mogelijkheden,
Yt film genoeg voor iedereen, maar zelden dat ze de maaten er bij geven ,
Moet dan maar een keer naar van der most waar men zelf daar het ijzer op maat kan zagen als ze open zijn scheelt veel werk Als je zelf alles met de handzaag moet doen ,
Bang is een groot woord, ik ben wel voorzichtig Voordat ik met metaalwerk begin ruim ik voor zover practisch mogelijk al het houtwerk op. Het blijft wat behelpen, ik heb helaas niet voldoende ruimte voor twee aparte werkplaatsen.Niet bang voor brand met al dat hout ,die las spetters gaan alle kanten op,
Ik durf haast niet meer te lassen in de werkplaats met al dat hout ,
Als ik zo de foto zie jeuken de vingers om ook zo iets te maken ,
Op YT staat een filmpje met een kantel systeem ook mooi maar heel veel werk
Bedankt voor je aanbod, maar ik ben al voorzien van een veldsmidse ;-): Het bouwen van een veldsmidseVoor messen is dit een een mooie machine zo ik al eerder schreef gaat mijn belangstelling ook uit naar,
Poelie aandrijving, maar in de praktijk zal hij wel op een snelheid draaien,
Mij favoriete programma op tv messen en zwaarden maken op tijd en dan testen
Heb nog kachel roosters voor een smidsvuur, altijd nog het plan om een veldsmidse te bouwen,
Heb van elk nog een over belang bij? Maten 18x18 cm en een ronde 12cm doorsnede,