Na een lange radio stilte het topic maar eens bijwerken.
Er is veel gebeurt de laatste tijd, De poten waren al klaar maar er moest een manier gevonden worden om de koker op de poten te bevestigen. op de poten zijn 10mm dikke platen gelast met aan de onderzijde 6 m12 moeren gelast, dit zorgt voor een zeer sterke verbinding. het geheel is dan ook zeer stabiel.

Hier zie je de onderzijde van de plaat die op de poten gelast zitten.

Dit is de steunplaat waar de motor op komt te zitten, aan de onderzijde zit nog een buis met een m24 draadeind daarin die dan weer op de poot vast zit (staat nog niet op deze foto), deze zorgt voor steun en is in hoogte verstelbaar.

Via marktplaats een mooi formaat ritel kast weten te bemachtigen, hierin zitten oa de zekering (10A) een relais voor algemene spanning, de frequentie regelaar (2,2kw) en een 12V voeding, deze is voor een display waar ik de as snelheid mee af kan lezen.

Afgelopen vrijdag met een volgeladen Volvo naar het noorden toe gereden, ik had een afspraak om 13.00 uur met spinningwheels.
Als eerste hebben we de lamellen onder de bedbanen aan 2 kanten vlak-gefreesd, dit was wel nodig, er zat soms enkele mm verschil in.
Na de lamellen goed uitgelijnd te hebben is Spinningwheels begonnen met het laswerk. een 300 Ampere tig lasapperaat wat resulteerde in prachtig laswerk.
Na een kopje koffie verder gegaan met het zagen en draaien van de as. mijn bedoeling was om de as geheel te doorboren om evt in de toekomst voorbereid te zijn voor een vaccuum systeem, in overleg hier even van af gezien, het kan altijd nog.
Na een loempia van de plaatselijke chinees de laatste las en frees klusjes gedaan. Om 23.00 uur de handjes geschut en de Volvo weer richting het zuiden gestuurd.
Wat een geweldige werkplaats en een enorme kennis heeft spinningwheels, Ik heb genoten van de gezellige, productieve en vooral leerzame dag. nogmaals bedankt!
Op de onderstaande foto's zie je hoe het geheel er nu bijstaat, De lagers zitten vast en zijn uitgelijnd, onder het voorste lager moet nog wel wat opvulling, 0,16mm om precies te zijn
De bedbanen zijn afgetekend, hiet moeten 16 verzonken gaten in komen voor de m8 schroeven die ik heb liggen, daarna moeten de bedbanen ook uitgelijnd worden.

De losse kop word nog aan gewerkt evenals de poelies, hiervoor zal ik de hulp van spinningwheels weer inschakelen.
Kortom , nog een hoop werk te doen.