Weer een hoop duidelijkheid de afgelopen dagen,
Eer gister de kokers laten zagen,

mooi met de lintzaag, lekker langzaam want dat was beter volgens de metaal-man , dan werd het rechter.
en zo staat het nu in het schuurtje.

je ziet al een beetje welke vorm het gaat krijgen.
Er komen 8 lamellen onder het bed, dit is strip 40x20, daarop komt het bed 80x30 H11.
Er is nog niks gelast, heb wel een co2 lasapparaat maar uit mijn handen komt alleen bak en braadwerk, geen net laswerk. aanvankelijk dan ook sceptisch om aan zo'n mooie H11 strip te lassen. totdat ik vanmiddag forumlid Spinningwheels aan de telefoon had over het draaien van de as.
Waarom ik de lamellen niet op het bed las en de bed-banen er verzonken opschroef. Laat ik daar nou geen moment over nagedacht hebben. Ik heb de ruimte om per lamel 4x m10 bouten te plaatsen, iedere bedbaan zit dan met 16x m10x50mm vast, bed blijft recht en komt nooit meer los.
Ook heb ik het met Spinningwheels gehad over de poellies, wel of geen V-snaar of PJ riem. wel of niet zelf maken en of zelf maken de moeite loont en of kopen niet goedkoper is.
online zijn er verschillende calculators te vinden om poelies te berekenen, ik kom uit op het volgende: laat het vooral weten als ik hier fout zit:
Uitgaande van het feit dat de motor op top 1400t/min draait,
Kleine poelie Grote poelie t/min
5cm 15cm 467
10cm 10 cm 1400
16cm 8cm 2800
volgens een tabel die ik online vond zou 2800t/min de max zijn voor een as van 55mm.
Heb inmiddels gekeken maar zie door de bomen de poelies niet meer, op het www.
Weet iemand hier een goede site/leverancier voor. de kleine poelies hebben een as-maat van 28mm, de grote dus 55mm.