Nieuwe verpakkingswet, nog meer mensen die daar last van hebben?

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
2.054
769
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dag mensen,

Ik zag de afgelopen dagen op Instagram allemaal berichten over de nieuew verpakingswet, de ppwr. Veel kleine internetondernemers met webshops zijn door die extra kosten en administratie domweg gestopt met leveringen naar EU landen, zelfs al ze hun thuisbasis in een EU land hebben. Zijn er hier op het forum mensen die hier tegenaan lopen met verzendingen voor hun hobby of bedrijf?

Momenteel ligt mijn kleine eenmans gereedschappenmakerij op zn gat door wat persoonlijke omstandigheden, maar daarvoor verstuurde ik in de EU zon 50 beitels per jaar. Dit gaat nu dus nooit meer uitkunnen. Bijvoorbeeld voor Duitsland moet je momenteel een eenmalige licentie oid kopen van €120 om bedrijfsmatig ook maar één pakketje legaal (!) te kunnen versturen. Dat gaat bij velen niet uitkunnen.

rinus

Post veel
13 nov 2011
939
241
Heerde
marinusvannorel.nl
Dag mensen,

Ik zag de afgelopen dagen op Instagram allemaal berichten over de nieuew verpakingswet, de ppwr. Veel kleine internetondernemers met webshops zijn door die extra kosten en administratie domweg gestopt met leveringen naar EU landen, zelfs al ze hun thuisbasis in een EU land hebben. Zijn er hier op het forum mensen die hier tegenaan lopen met verzendingen voor hun hobby of bedrijf?

Momenteel ligt mijn kleine eenmans gereedschappenmakerij op zn gat door wat persoonlijke omstandigheden, maar daarvoor verstuurde ik in de EU zon 50 beitels per jaar. Dit gaat nu dus nooit meer uitkunnen. Bijvoorbeeld voor Duitsland moet je momenteel een eenmalige licentie oid kopen van €120 om bedrijfsmatig ook maar één pakketje legaal (!) te kunnen versturen. Dat gaat bij velen niet uitkunnen.

Uit de informatie haal ik naar voren dat jij eindgebruiker bent. De verplichtingen van de eindgebruiker zie ik zo snel niet.
De instagrammeuk laat ik maar even voor wat het is.

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
286
119
Groningen
www.kiwood.nl
Waar is de informatie over die licentie te vinden?

Ben er even kort ingedoken, maar kan alleen vinden dat verpakkingen een conformiteitsverklaring moeten hebben, en dat de fabrikant (van de verpakking) hiervoor verantwoordelijk is. En dat de leverancier van de verpakking de bij de verpakking behorende documenten aan de koper van de verpakkingen desgevraagd beschikbaar moet stellen.

Daarnaast nog gevonden dat verpakkingen die voor 12 augustus op de markt zijn gebracht nog opgemaakt mogen worden door de eind distributeur.

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
735
1.177
Zuid West Drenthe
Dit vind ik op KVK:
IMG_9829.jpeg
overigens een omalachtige manier om het doel te bereiken.
Het lijkt me veel eenvoudiger om de verpakkingsproducenten productie eisen op te leggen. Nu word heel ondernenend nederland met extra administratie en kosten opgezadeld.
Uiteraard voelen de grote jongens hier weer weinig van.
De kleintjes gaan het voelen.😬

rinus

Post veel
13 nov 2011
939
241
Heerde
marinusvannorel.nl
Dit vind ik op KVK:
Bekijk bijlage 170199
overigens een omalachtige manier om het doel te bereiken.
Het lijkt me veel eenvoudiger om de verpakkingsproducenten productie eisen op te leggen. Nu word heel ondernenend nederland met extra administratie en kosten opgezadeld.
Uiteraard voelen de grote jongens hier weer weinig van.
De kleintjes gaan het voelen.😬
Uiteindelijk komt de rekening altijd terecht bij de consument.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.