Nieuwe tools topic

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Beste houtliefhebbers,
Vandaag heb ik deze machine gekocht via marktplaats.
Amper tot niet gebruikt en in super staat.
20200502_194512.jpg
20200502_194650.jpg
20200502_194703.jpg
Het is een DeWalt DW50.
Op enkelfase 230V, 2pk
Ik ben er superblij mee.

Groeten,
Martin

-
 
Laatst bewerkt:

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Ik had steeds het idee dat onze formaatzaag ergens wat afwijkingen had dus gisterochtend ben ik even naar de werkplaats gegaan. Dat was een mooi moment omdat er in het weekend niemand is en ik in alle rust alles kon nameten. De roltafel was niet meer helemaal parallel met de zaagtafel en de motor, en dus ook het zaagblad, was ook iets verschoven en stond te schuin tov de lengteas Hetzelfde gold voor de langsgeleider. Dat is niet zo vreemd bij een machine uit midden jaren 90. Twee uren bezig geweest om alles weer perfect af te stellen maar nu is het ook goed. Alles is weer exact parallel en haaks.
 

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Die 2 uren neem ik op vrijdag op. Ik werk dan normaal gesproken tot 14:45, nu taai ik om 12:45 af :p Of dacht je dat mijn werkgever niet wist dat ik met de zaag bezig was :p
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Beste houtliefhebbers,
Vandaag heb ik deze machine gekocht via marktplaats.
Amper tot niet gebruikt en in super staat.
Bekijk bijlage 96756
Het is een DeWalt DW50.
Op enkelfase 230V, 2pk
Ik ben er superblij mee.

Groeten,
Martin

Hey! Dat is frappant, ik heb onlangs ook een dergelijke machine gekocht, zij het dan een Dewalt DW1151. Ze zijn vrij zeldzaam dus leuk om er nog één op het forum te zien! De machine op de foto is daadwerkelijk de machine die je gekocht hebt? Het ziet er goed en netjes onderhouden uit. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Hey Wilco,

Dit is zeker mijn machine op de foto's.
Dat ze zeldzaam zijn was mij ook al opgevallen. Het is zeker toevallig dat jij deze week er ook een gescoord hebt.
De messen moeten nog geslepen worden en daarna kan ik hem lekker gaan uitproberen.
Wat ik tot nu toe het enige minpuntje vind, is de oranje kap die je over de schaafas moet klappen bij het op dikte schaven.
Lijkt mij lastig om daar een spaanafzuigtrechter op te monteren.

Ik hou jullie op de hoogte als ik aan de slag ga.

Groeten,
Martin
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Zag hem al voorbij komen op marktplaats.
Leuke machine maar voor mij te breed om te plaatsen met die motor die zo uitsteekt
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Zag hem al voorbij komen op marktplaats.
Leuke machine maar voor mij te breed om te plaatsen met die motor die zo uitsteekt
 

uncommon

Actieve deelnemer
13 feb 2017
80
20
Utrecht
Mooie machine, echter is hij aangedreven met een ketting die loopt over plastic wieltjes. Deze heb ik vorig jaar vervangen door ijzeren omdat ze waren gebroken. Voor de rest erg mooi resultaat mee te behalen!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Klopt ze zijn erg waardevast.
Ik heb voor deze DF500Q set en domino kist met nog 3 volle zakken 8x50 domino's €650,- betaald.
Uiteraard ophalen om zeker van de zaak te zijn.
Serie nummer gecheckt of hij niet gestolen was.
Ben er erg blij mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Klopt ze zijn erg waardevast.
Ik heb voor deze DF500Q set en domino kist met nog 3 volle zakken 8x50 domino's €650,- betaald.
Uiteraard ophalen om zeker van de zaak te zijn.
Serie nummer gecheckt of hij niet gestolen was.
Ben er erg blij mee.
Nou ben ik een beetje onbekend in deze materie, dus ik wil graag leren: Hoe kun je dat checken of iets is gestolen?
Ik zou mijn Kapex best ergens willen registreren.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Gisteren opgehaald via MP gekocht voor 165, is uit 2019 :) dus ikke blij. Serienummer gecontroleerd en staat niet als gestolen gemeld.
20200522_141607.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: _Alex_

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.