Gisteren binnen gekregen van Amazon als warehouse deal: BOSCH GSS 160 Multi. Alleen jammer dat de vorige koper de delta schuurzool en de schroevendraaier had genomen en hem toen had geretourneerd.
Heel creatief en vrijwel geen enkele kans gepakt te worden.
Door AMAZON netjes opgelost.
Maar goed, schuurzool 80x130mm is dezelfde maat als mijn GSS16, die de ik tzt moet vervangen. Ik kan voor de GSS16 namelijk nergens meer schuurzolen vinden en ik had gehoopt dat de schroefgaten op dezelfde plek zaten. Maar het hele systeem is anders opgebouwd.
GSS160 heeft 180W, de GSS16 150W, beide "draaien" op 12000 toeren. Maar de GSS160 heeft een schuurcirkel van 1,6mm en de GSS16 2,0mm.
Toerental is verder niet te regelen.
Eerste indruk is dat de GSS160 veel minder vibraties aan mijn hand doorgeeft, dat is als je zonder handschoenen schuurt goed merkbaar en prettig. De gaten in de zool voor de stofafzuiging zijn ook groter, waardoor ik hoop dat deze nog beter afzuigt.
Het schuurresultaat heb ik nog niet kunnen vergelijken, maar ik wil zsm het halletje verven omdat daar binnenkort ook een houten vloer komt en ik nu nog lekker kan knoeien op de mat
Daar zal ik dus proberen om e.e.a. te vergelijken.