Zojuist een (naar ik overal lees) goede decoupeerzaag besteld. Het wordt de Mafell P1CC. Ik ben heel benieuwd.
Dit na het onlangs ontdekken van dit forum en alle positieve verhalen. Mijn huidige hobby-model Bosch is echt om te huilen. Binnenkort ga ik verhuizen en heb dan een stuk meer ruimte om te klussen. Het wordt daarom tijd wat knapper gereedschap te verzamelen zo langzamerhand. De decoupeerzaag is de eerste nieuwe tool.
Kan je dat uitleggen Jimbo? Wat verschilt deze machine bij ondersteboven zagen van andere?
Dit dus .Bij de Mafell kan het zaagje er achterste voren in doen omdat er geen geleiding zit zoals bij andere zagen. Hierdoor kan je dus al heel de voetplaat van de zaag tegen het werkstuk drukken voordat het zaagje het hout raakt, waardoor je veel haakser en netter kan zagen.
In dit filmpje te zien: https://youtu.be/iBsezGZ3u2s
Begin met die Mafell alleszins zo snel mogelijk ondersteboven met het zaagblad achterstevoren te werken. Je zal dat niet gewend zijn, en uit gewoonte op de oude manier aan de slag gaan (waarbij de P1CC uiteraard ook beter presteert dan eender wat, maar dit ter zijde), maar dan mis je -permanent- de helft vd genialiteit van deze machine.