Ik durf het bijna niet te vragen - maar ben dan ook weer te lui om het op te zoeken - maarreuh, waarvoor dient een dergelijke hamer eigenlijk?
(Neen, geen "mooi wezen" grapjes te vinden hier)
Vooral bij die overmaatse platte schroevendraaierkant kan ik me écht niets inbeelden, maar bon, ik ben dan ook geen handbewerker.
(Neen, geen "ge snijdt toch regelmatig in uw vingers!?" grapjes te vinden hier)
Amazon - spits to the side - had 'm tijdelijk voor 400EUR, dus nu staat hier een Mirka Deros te blinken. De set met 125 en 150mm schijf. Enfin, 'blinken'. Hij heeft al aardig wat meters gelopen. Eerste impressie(s):
Mooi geschreven Jumbo, ik heb je quote wat ingekort, maar vooral over het laatste deel heb ik een vraag. Ik lees: Je had een Mirka Deros tijdelijk voor €400,,-
Hoe lang had je 'm voor die 400 euries?
Het hamertje..... waar ik de platte kant voor gebruik kan ik wel vertellen. Of dat de bedoeling is daarvan dat weet ik niet. Ik doe het omdat mijn vader dat deed.
Als je een klein spijkertje tussen duim en wijsvinger vasthoud, kan je met de platte kant precies het spijkertje raken zonder je vingers te raken. ( meestal)
Spijkertje blijft dan in je materiaal staan en dan ros je 'm met de andere kant verder het hout in.
Maar zoals gezegd, of ie daarvoor bedoeld is, weet ik niet zeker. Ben eigenlijk wel benieuwd!
EDIT: zie dat er inmiddels een filmpje geplaatst is met de werking. Ik typ te langzaam.... Maar gelukkig ik wordt niet uitgelachen om het gebruik van mijn hamer!
Laatst bewerkt: