Erg gaaf gemaakt!!
Super sjiek als je zoiets zelf kunt frezen.
Heb je nog meer van dit soort "self made tools" /hulpstukken?
Over Woodpeckers gesproken...
Ik heb vorige week mijn eerste bestelling Woodpeckers binnen gekregen:
Wat een mooi spul. Helemaal verliefd erop
Gr,
Atmoz
Sow... dat was een aardig winkelmandje
... Maar je gaat er veel plezier aan hebben, de 600mm T haak en de grote winkelhaak heb ik ook + een 8 tal van die hoekstukken. Topmateriaal, zeker die T haak moest ik al 10 jaar eerder gekocht hebben , en ze zijn ook heel precies , perfect zelfs... Ik heb op het werk een grote freesmachine ter beschikking waar een meetprobe op zit en bij wijze van test eens de winkelhaak en de T haak afgetast en die zijn op 2 honderste na afzo correct... als je ditzelfde doet met sommige andere winkelhaken dan weet je het wel...
Qua tools zelf maken, tja , ik heb het geluk om allerlei machines ter beschikking te hebben op m'n werk , ik maak bvb snel kopieervormpjes om vreemde vormen uit te frezen met de bovenfrees , ik teken dan gewoon een volgmalletje en laser die gewoon met de lasermachine , da's zo simpel als iets, snel , zeer correct en spotgoedkoop ( reken door de hand voor staal laserwerk op een gemiddelde prijs van ts 2 en 2.5 euro per kilo , meer kost dit echt niet ) , op die manier kun je heel leuke zaken maken , boogmalletjes , zwalustaartmallen en ga zo maar door , het enige wat belangrijk is dat is gewoon het goed uittekenen, de rest is kinderspel...
Dit is bvb een malletje die ik heb gemaakt om de legplankjes van m'n rekken te maken in mijn werkkot die ik onlangs heb afgewerkt :
Op die manier is frezen ( en steeds mooi gelijk en precies ) met mbhv een kopierringetje op de frees echt een eitje.
Onlangs ook nog deze gelaserd , ik moet er wel nog de tegenplaatjes ( aanslaghoekplaatjes ) op monteren met schroefjes, simpele afrond jigjes voor op het freestafeltje in combinatie met een freesje met meelooplager :
of een instelbare jig om ronde gaten of bogen te frezen ( moet ik wel nog even verzinken maar ik had em effen snel nodig ) :
Kost allemaal geen drol en is oerdegelijk en precies , meer moet dat niet zijn !