netjes gemaakt! zelf een cnc freesmachine in bezit?
ziet dr handig uit!
Neen hoor , maar op het werk freesmachines (en ander materiaal ) bij de vleet !
zit dat ding aan de track vast?
Klopt, via een konterplaatje met 3 draadgaatjes van M8 en 3 bouten van M8x16 , hoekaanslag moet je natuurlijk wel met een goede winkelhaak ( in mijn geval een Woodpeckers
) correct zetten en de 3 bouten aanspannen.
Dat ziet er super uit! Zou je er niet een aantal willen maken voor een leden van dit forum? Ik denk dat er genoeg interesse voor is. Ik ben in ieder geval geïnteresseerd en wil er ook voor betalen. En dan bedoel ik natuurlijk meer dan de €2,50 aan materiaal.
Eerlijk gezegd liever niet , ik heb het zo al meer dan druk genoeg... Maar ik wil gerust alle nodige data ( cad tekeningen ) beschikbaar maken , die heb ik hier nog op m'n PC staan, misschien zijn er andere mensen hier op het forum die je blij kunnen maken.
Rde
ziet er goed uit.
indien je het maken voor de forumleden niet ziet zitten .
zou je dan de cnc file willen delen ?
groet Menno
Geen probleem Menno , de cnc file zelf heb ik vermoedelijk niet bewaard... ( rechtstreeks op de machine ingesteld vandaar ) , ik kan je wel de 3D cad versie van de stukken bezorgen als je dat wil , stuur gerust een pb met een mailadres en dan stuur ik deze file door.
dit zijn de tekeningen :
De 4 gaten op de hoeken zijn er gewoon in om deze plaat makkelijk op de machine te kunnen opspannen ( eerst plaat snijden/zagen met overmaat en dan deze 4 gaten erin , basisplaatje maken met 4 draadgaten en je kan makkelijk contouren )
Het konterplaatje met 3 draadgaatjes heb ik simpelweg laten laseren in staalplaat van 5mm , je ziet ook dat in de hoekaanslag er nog 2 extra gaatjes zijn die 45° verdraaid zijn , zo kun je ook de hoekaanslag gebruiken onder 45°
Aan de randen staat een afronding van 2mm om die wat minder scherp te maken ( wel niet gedaan op het aanslagvlak die tegen het plaatmateriaal komt ) , dit heb ik simpelweg met m'n OFK afkantfreesje uit de hand gedaan maar mocht je over de juiste frezen beschikken kan dit natuurlijk ook op de CNC machine .