Nieuwe tools topic

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
@Fantic, Voor deze prijs koop ik er liever nog een bij om die te koppelen dan ben ik in totaal voor € 78 klaar excl. een koppelstuk. Maar dat is altijd nog voordeliger dan de Festool variant.

Maar nu wil ik dus gelijk vragen wat jullie zouden doen. Ik heb nu dus 2 geleiders van 140 cm , maar voor wat kort spul is dit altijd te lang. Ik ben dus van plan om nog een geleider bij te gaan halen en deze in te korten naar 2 stukken.
1 van 60 cm en 1 van 80 cm. Is dit een stom idee?? of lossen jullie dat anders op?

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.853
410
39
Enkhuizen
een prima idee.
maak aan de korte stukjes wel even een aanslag aan de onderkant.
dan kun je die haaks tegen de te zagen plank duwen.

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
Ik wil nog even het een en ander rechtzetten. Heb de maandag erna contact per telefoon met Toolnation opgenomen. Toen werd mij verteld dat ik foto's moest doorsturen en er een nieuwe opgestuurd zou worden. Hier heb ik gisteren dan nog wel even achteraan gebeld maar vandaag heb ik een mooie nieuwe systainer 5 via de post mogen ontvangen! De oude hoefde ik niet terug te sturen dus dan is het toch nog netjes opgelost. Heb ik nog een upgrade ook ;-). Al met al ben ik nu dus heel tevreden de man aan de telefoon was ook vriendelijk en geinteresseerd in hetgeen van DPD

20160414_204504.jpg

Deze heb ik gisteren van de post gekregen. Naja gekregen is een groot woord DPD was te lui om naar mn voordeur te komen dus briefje niet thuis zonder aan te bellen maar over de schutting gedonderd. Doos open gemaakt blijkt dat de systainer vol vieze olievingers zit en schampplekken van ander plastic en zelfs een buts onder de deksel. Geprobeerd contact op te nemen met toolnation maar het contact formulier werkt niet. Wat een klote zaak.. Hopelijk zien ze het dan via dit forum dan
Bekijk bijlage 46214Bekijk bijlage 46216

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
8
Flevoland
Net even bij de Hornbach langsgeweest en tot mijn verbazing een geleiderail gevonden!
Bekijk bijlage 46884

Fraai !!
hadden ze ook langer, ik ben al een tijdje aan het kijken voor een langere versie (festool) heb er 2 van 140 en een derde in twee stukken gezaagd (60 en 80)
Nu zijn de langere van festool gebruikt nogal schaars en koppelen wil ik liever niet (doe het wel) dus wil ik er 1 lange bij hebben

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Ik wil nog even het een en ander rechtzetten. Heb de maandag erna contact per telefoon met Toolnation opgenomen. Toen werd mij verteld dat ik foto's moest doorsturen en er een nieuwe opgestuurd zou worden. Hier heb ik gisteren dan nog wel even achteraan gebeld maar vandaag heb ik een mooie nieuwe systainer 5 via de post mogen ontvangen! De oude hoefde ik niet terug te sturen dus dan is het toch nog netjes opgelost. Heb ik nog een upgrade ook ;-). Al met al ben ik nu dus heel tevreden de man aan de telefoon was ook vriendelijk en geinteresseerd in hetgeen van DPD

Bekijk bijlage 46893

Top, da's iig een aardige oplossing! Met het gereedschap zelf was niet wat mis?

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
gereedschap was prima, nieuw onbeschadigd en schoon. Vroegen ze trouwens nog wel naar, vind wel zo netjes om dan hier ook even te melden dat het netjes opgelost is.

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
gereedschap was prima, nieuw onbeschadigd en schoon. Vroegen ze trouwens nog wel naar, vind wel zo netjes om dan hier ook even te melden dat het netjes opgelost is.

Heel fijn lijkt me, dat het nu weer is zoals het moest zijn. En, een bonus T-LOC! :D Is de 5 trouwens niet te groot? Ik dacht dat het in een 4 zat.

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
ja dat klopt zit ook in een 4 maar daar heb ik niets over te klagen XD moet even kijken wat ik ga doen heb ook veel accessoires dus misschien is die 5 wel fijn of anders doe ik daar mn festo handcirkelzaag in

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.853
410
39
Enkhuizen
Vandaag bij HBM geweest was toch in de buurt.
kolomboor gekocht HBM 25 op 400v.
en nog losse spulletjes.

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
9
Gouda
Vandaag bezorgd. Had al het gewone block schaafje van Juuma en ben erg tevreden over de prijs/kwaliteit. Alleen de beitel had een watersteen nodig. De rest was mooi haaks en glad.
juuma.jpg

P

Pel

Guest
@Huip, dit is een filmpje van Rob Cosman die uitleg geeft over zo'n schaafje.

Groet Pel.

Laatst bewerkt door een moderator:

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
9
Gouda
Altijd leuk zo'n filmpje en dit soort block schaafjes wordt onder diverse merknamen verkocht.

De normale juuma blockplane heeft een schaaf hoek van 45° niet ideaal voor kops hout maar gedurende voorbije drie jaar laat dit schaafje me niet in de steek bij afwerken van.. De 37° rabbet vangt twee vliegen in 1 klap, kops hout en afwerken van pennen enz..

Vind het een goed alternatief voor de duurdere merken zoals Lee Nielsen en Veritas al zal er zeker kwaliteit verschil zijn maar voor 1 Lee Nielsen koop je drie juuma's.

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
347
190
's-Hertogenbosch
Vandaag kwam eindelijk mijn giga pakket binnen (de doos was 5x zo groot als de inhoud:confused:) mijn éérste bovenfrees.
Ik had al een aantal freesjes binnen van ecotools, dank nog voor de tips en hulp over verschillende freesjes uit een ander topic van mij.

gelijk even van alles uitgeprobeerd en ondanks dat ik totaal geen ervaring heb met bovenfrezen moet ik zeggen dat deze triton echt prettig werkt. (zover ik nu merk).
De diepte instelling is heel eenvoudig + het wisselen van een bit gaat nog net niet vanzelf.

De projectjes op mijn to-do list zijn nu ineens een stuk beter te verwezenlijken.

DSC_0226.jpg DSC_0227.jpg

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
DSCN1867.jpg
Zonet heb ik me een grote winkelhaak aangeschaft, maar blijkbaar kun je deze ook voor andere doeleinden gebruiken:confused:
Op de brede zijde staan cijferkolommen en nog een hoop getallen....
Het heeft blijkbaar iets met hoeken te maken:confused:
DSCN1869.jpg
Waar vind ik meer info over de betekenis en toepassing?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.