Nieuwe tools topic

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
493
142
Deurne
In mijn Marktplaats feed kwam een advertentie voorbij met als titel 'Mafell verstekaanslag' maar op de foto stond een tas en op de 2e foto stonden twee linialen (F 80 en F 160).
De vraagprijs was erg laag (minder dan één nieuwe F 80) dus ongezien gekocht en zojuist opgehaald bij een kringloopwinkel op dik een uur rijden.

Blijkt de complete, ongebruikte Mafell set 204749 met 2 geleiders (F 80 & F160), verstekaanslag F-WA, verbindingsstuk F-VS, 2x klem F-SZ 180 mm en de tas plus handleiding, kortom fantastische deal 🤩 en erg blij mee!

Mafell 204749.jpg

Als ik terug ben van vakantie kijk ik even wat ik dubbel en over heb, in ieder geval de verstekaanslag F-WA, maar ik heb nu ook 2x de F 160 en 2x de F 80 dus die heb ik ook niet meer allemaal nodig...

Laatst bewerkt:

dikketebbes

Actieve deelnemer
16 apr 2024
65
23
maan
Heb 2 stuks "Keter Lumberjack" besteld. Mij leek het een goede optie voor mijn klein schuurtje en is zaagproof. Vind ze wel prijzig voor 60 euro... maarja, alles is duur tegenwoordig. Je hebt wel stevigere schragen maar die zijn allemaal een meter en dat is te lang voor mijn doelstelling.

41

Als ik per functie T-balkjes met gereedschap erop en b.v. een mft tafelblad maak. Dan kan ik de diverse T-balkjes opslaan in mijn woning als ik ze niet gebruik. Blijft alles mooi roestvrij en jeb ik wat meer beweegruimte in de schuur van 5m².

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.766
1.291
Omgeving Leiden
Even een video gekeken. Mooie dingen en ze vouwen plat op.
Hoe je gereedschap in t balkjes wil opbergen kan ik me niet goed voorstellen.
Misschien kan je kistjes maken die op de schappen passen en waar je dan gereedschap in bewaart. Als je bent uitgewerkt dan zet je de kistjes op een trolley en stal je ze binnen.

• Leuk
Waarderingen: dikketebbes

dikketebbes

Actieve deelnemer
16 apr 2024
65
23
maan
Even een video gekeken. Mooie dingen en ze vouwen plat op.
Hoe je gereedschap in t balkjes wil opbergen kan ik me niet goed voorstellen.
Misschien kan je kistjes maken die op de schappen passen en waar je dan gereedschap in bewaart. Als je bent uitgewerkt dan zet je de kistjes op een trolley en stal je ze binnen.
Ik maak t-profielen om gereedschap op te monteren, dat kan dan in de bekken van die keterlumberjacks. Ik dacht aan bijvoorbeeld een 1) freestafeltje voor de makitafrees, 2) T-profiel maken met erop metalen bankschroef + slijpstation + oscillerend schuurtrommeltje. Als ik ze niet gebruik dan bewaar ik ze op een vochtvrije plek. etcetc ik ken wel honderd dingen verzinnen.:cool:

Maar eerst eens kijken hoe stabiel die dingen zijn......

Laatst bewerkt:

dikketebbes

Actieve deelnemer
16 apr 2024
65
23
maan
Aangezien ik ze ga houden. deel ik effe 3 fotookes en mijn eerste indrukken. Degelijk stevig in hoog en laag, in hoogste stand logischerwijs iets minder want profiel steekt meer uit. Klapt makkelijk in en uit, zijn licht, de voetjes hebben een rubber achtige zool ofzoiets, hoogte makkelijk in te stellen, 1 klik en klaar. Het is slim bedacht deze schragen.

Hoogteverschil tussen min/max.

1759570709864.jpeg

Bankschroef op T-profiel was ook al door keter als optie opgegeven op de verpakking.

1759570826006.jpeg

En je ken je voetjes op de voetjes van de schragen zetten.

1759570972460.jpeg

Ik ga de 1360kilo bewering niet testen want mijn olifant is gejat. Misschien dat ik er nog eentje bij haal. Zie gewoon potentie in die dingen voor een klein schuurtje i.c.m. buitenwerken. 2 schragen voor een paulk zaagtafel van mpx en 1tje voor het bankschroef/freestafel ideetje.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.104
1.034
Enschede
ingoogni.nl
2 schragen voor een paulk zaagtafel van mpx en 1tje voor het bankschroef/freestafel ideetje.
Twee schragen met die balken er in en dan een van 30cm breed er aan de voorkant dwars overheen is bijna alles wat je aan werkbank nodig hebt voor heel veel werkzaamheden. Vooral beitelen, schaven, werk met het kleine bovenfreesje. De balk aan beide zijden een beetje laten oversteken zodat je er lijmklemmen kwijt kunt om iets vast te setten. Achter de dikke balk een plaat multiplex om dingen/gereedschap op te leggen.

• Leuk
Waarderingen: dikketebbes

dikketebbes

Actieve deelnemer
16 apr 2024
65
23
maan
bedankt voor de ideeën!

zelf dacht ik aan paulk concept werkbankje, om mee te beginnen. Daarna een freestafeltje ofzo. Dan hebben ze alledrie een functie.

1759572742792.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.