Nieuwe tools topic

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.264
599
Moordrecht
100 euro minder dan de catalogusprijs is inderdaad heel aanvaardbaar

Adviesprijs in DU is al een stuk lager. Bosch is daar flink goedkoper, het loont dus echt om bij onze Oosterburen te shoppen
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
615
323
1724489330467.jpg
1724488988523-jpg.146918


"Nieuwe tool" voor mij :) een Inca Universal gekocht, met een bult documentatie van Inca, en een hoop reserveonderdelen voor een schaafbank maar zonder geleider (zie mijn ruilverzoek op het Marktplein).
Ondertussen gepoetst en in de olie gezet, en hij loopt. Ik heb nog wel 2 vragen:
- bij het starten komt er even een naar ("krijsend") geluid uit de motor, even later is dat weg. Is dat normaal met een aanloopcondensator, of is dat een teken dat die aan het eind van z'n leven is?
- de band is te ver uitgerekt waardoor de motor nu niet meer in de band hangt. Heeft iemand een goede ervaring met een leverancier waar ik een nieuwe band kan kopen?
 

Bijlagen

  • 1724488988523.jpg
    1724488988523.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.895
2.938
Dat krijsen is vermoedelijk het slippen van je riem in de poelie bij het opstarten. Als je die, zoals ik uit je verhaal denk te begrijpen, niet verder meer kan spannen, moet je hem vervangen. Als er geen nummer meer op je riem staat, moet je hem opmeten. Dan kan je een nieuwe bestellen. Vaak kom je er ook, als je de riem meeneemt naar een lokale automaterialen zaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nerf

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
615
323
Dat krijsen is vermoedelijk het slippen van je riem in de poelie bij het opstarten. Als je die, zoals ik uit je verhaal denk te begrijpen, niet verder meer kan spannen, moet je hem vervangen. Als er geen nummer meer op je riem staat, moet je hem opmeten. Dan kan je een nieuwe bestellen. Vaak kom je er ook, als je de riem meeneemt naar een lokale automaterialen zaak.
Bedankt voor de tip! Gelukkig zit hier een automaterialenhandel vlakbij, dus vandaag een nieuwe riem gehaald. Krijsen is er nog steeds, hij loopt wel better. De motor "wiebelt" wel een beetje; überhaupt pittige motor, zie het licht zachter branden als ie aan gaat en alleen mn groep met een C16 zekering krijgt er beweging in.

Maar goed, eerst zaagsnedes gemaakt en dat ziet er wel heel strak uit.
1000008855.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.