Nieuwe lange werkbank in mijn werkplaats

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Ik krijg de gang niet in het bouwen van een nieuwe werkbank. Dat komt omdat er een grote renovatie van de woning op handen is waarvoor ik zelf ook e.e.a. moet doen. Ik schreef eerder al dat het lang gaat duren. Ondertussen nuttige adviezen van jullie gekregen.

Ik ga wat vloeken in de kerk. Die afzuiger is monsterlijk groot voor je ruimte en die combimachine met loopwagen neemt alle verdere ruimte in beslag. Ik weet dat de meeste forumleden zo'n zaagtafel het einde vinden. In deze ruimte is het een onding. Als ik deze ruimte zou moeten inrichten, zou er een cabinet zaag in gaan en een losse vlak vandikte bank. In zo'n ruimte blijft het behelpen, maar je kan dan tenminste rondlopen.

Dit is niet vloeken in de kerk hoor. Die afzuiger (waarvan ik vond ik dat ik die nodig had) is inderdaad groot en ik had al mijn bedenkingen over die Hammer Combi. Het is wel zo dat het in de praktijk niet zo erg is als het lijkt. Ik kan nog uit de voeten maar het probleem is wel dat ik bij wat ik ook onderneem, altijd iets verplaatsen moet. Er staat altijd wel wat in de weg.
Anyway ik zal vermoedelijk ooit die combi wel vervangen door een losse zaagtafel en een aparte vvd langs de kant.

@L.N.: Ik wil niet perse 2 werkbanken. Ik begin mij ook af te vragen of het niet nog weer anders moet. Het is wel zo dat ik spreek over werkbanken terwijl ik zeker ook kastruimte bedoel. Daarom wilde ik het liefst een ondiepe tafek/kast maar een afkortzaag vraagt meer diepte dan ik had verwacht.

Een L-vormige werkbank in de hoek van 4417 - 3000 is een optie. Daar in de hoek zit een kruipluik dus die moet ik bereikbaar houden. Dat kan door er overheen te bouwen. Mooi plek voor mijn verrijdbare Festool CT 22 E.

Sowieso ben ik al bezig met het bewaren van spullen (ruw gezaagde planken) op hoogte. Om die reden ben ik begonnen om de wanden met OSB te bekleden.
Ik heb gewoon teveel hout en om er van af te komen wil ik het zo veel mogelijk verwerken in de werkbanken/kasten. Dan maar niet zo netjes, als het maar functioneel is en lang mee gaat.

Ik modder verder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.