Nieuwe Hammer tafelcirkelzaag

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.168
3.361
Gaanderen
Je kunt de tafelverbreding aan twee kanten plaatsen. Probleem opgelost. Volgens mij is de bedoeling dat ze extra's erbij willen verkopen. Zaagbladen, tafelverbreding en afstelkosten. Valt me eigenlijk tegen dat ze geen roltafel aanbieden.

rinusripsus

Nieuw lid
16 okt 2015
13
7
Ik ben in blijde verwachting en al blij met mijn aankoop nog voor ik hem heb:)
In het filmpje komen geen noemenswaardige kwaliteitsproblemen aan bod. Om het goedkoop te houden, moet je alles zelf in mekaar zetten en een handleiding, daarvoor was ook geen budget. Begrijpelijk voor die prijs.
Het tafelblad is mooi vlak, de geleider zet zich zeer robost vast, het geheel is stabiel, de hoogte instelling gaat vlot evenals de hoekinstelling. De motor is acceptabel en in het andere filmpje blijkt het geen geschreeuw. Wat wil je nog meer voor deze prijs???
De maker maakt er soms een heel gedoe van; een beetje misnoegd dat Felder niet wou samenwerken dunkt me. Ik heb een Felder AD741 en daar zit ook geen 'deftige' handleiding bij en support per tel is ook dat niet, tenzij je een technieker betaald om ter plaatse te komen.

rinusripsus

Nieuw lid
16 okt 2015
13
7
De meeste iPhones worden ook in China gemaakt. Het zou me niet eens verbazen dat de meeste onderdelen van alles van de hele Felder groep in China worden gemaakt.

Matthijs1988

Actieve deelnemer
10 apr 2016
104
32
Ergens in de Overbetuwe
Je kunt de tafelverbreding aan twee kanten plaatsen. Probleem opgelost. Volgens mij is de bedoeling dat ze extra's erbij willen verkopen. Zaagbladen, tafelverbreding en afstelkosten. Valt me eigenlijk tegen dat ze geen roltafel aanbieden.
Nee, dat is volgens mij niet waar. Er zitten geen monteerpunten in de tafel aan die kant. Tevens wordt de verbreding aan de rechterkant ondersteund door de geleiderrails, dus daar moet je dan ook iets mee.

Denk dat het gewoon onderdeel is van het marketing model. De machine is ontworpen met een paar tekortkomingen by design. Anders zouden mogelijk de duurdere modellen uit de markt geprijsd worden.

Laatst bewerkt:

Fugazi Furniture

Actieve deelnemer
8 jul 2021
44
40
Amsterdam
Na veel, heel veel zeuren heb ik van Felder dan toch "uit coulance"een nieuwe beschermkap mogen ontvangen. De oude was losgetrild , in het zaagblad terecht gekomen en tegen de muur uiteengespat. Gelukkig stond ik er niet achter maar naast. De bevestiging van de beschermkap is twijfelachtig, vooral ook omdat de plaat rondom het zaagblad uit plastic bestaat met bijna geen massa. Dat gaat resoneren bij het schulpen van smalle hoge delen en blijkbaar kan die knop dan lostrillen. Tis maar dat u het weet. Over Felder Nederland ben ik niet erg te spreken, mails blijven onbeantwoord, bellen helpt ook maar matig. Ik heb heel wat leveranciers, als het bij allemaal zo sloom en moeizaam ging had ik er een dagtaak aan. Hopelijk heb ik voorlopig niets meer met ze te maken.

Laatst bewerkt:

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
Die beschermkap zit toch gewoon aan het spouwmes, wat intern aan de machine zit en niet aan de kunststof insert? Waarom zou deze dan losstrillen indien goed vastgedraaid? Lijkt me een reguliere bevestiging die ook op andere zagen zit en die zijn bij mij nog nooit losgetrild is, ondanks soms heel veel trillingen door enigszins op of over de limiet werken, of is Felder eigenwijs geweest?

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.