Nieuwe forumsoftware actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

WR1944

Oud hout
Als ik met m'n muis over bepaalde iconen schuif verwacht ik eigenlijk een verklarende tekst te zien verschijnen. Rechtsboven werkt het niet maar ik zie wel linksonder de URL verschijnen met de Engelse naam (conversations en alerts). Bij de drie stipjes boven elkaar, daar vlak onder, werkt het wel (sidebar). Het schakelt het tekstblok aan de rechterkant aan of uit.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Kosten geschat op 400 euri. Dus 16 leden die 25 euro storten en de overige 25000 kunnen gratis zonder reclame meelezen. Of kan ik niet rekenen. Ik ben er voor en heb die 25 euri bij deze gereserveerd
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Dat is alleen hardware en software. Vergeet de tijd niet die erin gestoken wordt, dat loopt ook op. 2 uur per week gemiddeld, ene week meer en de andere minder, lijkt me voor zo’n groot forum niet onrealistisch. Daar mag ook best een vergoeding tegenover staan, zeker als houtbewerking je eigenlijke hobby is. Die 2 uur achter de laptop kun je namelijk niet meer in je werkplaats staan.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Dit is een heel ongemakkelijke discussie aan het worden. Het forum heeft jaren geld gekost, maar ik wilde onafhankelijk blijven. Eind 2010 rekende Siteground al 180 dollar per maand vanwege de traffic en die zetten als je niet akkoord gaat binnen 48 uur de site op zwart. Wij woonden toen in Bangkok en ik heb met een vriend in Nederland gekeken naar een betere oplossing. Dat werd een eigen server, managed,. We hebben nu een dikke server met 64 GB geheugen en 2 x 1Tb SSD drives. Naast de kosten voor de server, data center, services etc komt daar de software bij. Dat valt wel mee maar met add-ons een aanschaf van ruim 400 dollar en daar komen nog binnenkort nog wel een paar zaken bij. Dan heb ik nog wel eens wat systeembeheer ondersteuning nodig en het verhuizen en upgraden is een hele klus geweest. Vanwege het lastige installeren van een SSL certificaat op de oude server heb ik voor het mailverkeer een extra mailaccount bij Hostnet genomen. Daar vallen we niet onder de standaardtarieven vanwege de vele mail die de server stuurt voor notificaties etc.
Nu draait het forum onder de meest moderne software die er is, op een snelle server, het ziet er fris en crispy uit, het kost me serieus tijd per week; tijd die ik niet aan wat anders kan spenderen.
Een paar jaar geleden hadden we serieus meer reclame dan nu, maar de oude software kon al een paar jaar niet meer met google uit de voeten, er stond daarom een miezerig regeltje reclame op dat google zelf stuurt.
Ik geef toe dat met de eerste instellingen de reclame op de telefoon beroerd veel was. Maar nu is het zowel op de pc als mobiel zeer bescheiden.
Als ik nu dit draadje doorlees dan zakt de moed me wel wat in de schoenen. De lol dat het allemaal weer spic en span is, is er voor mij wel even af. Ik zet dit draadje op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.