Nieuwe forumsoftware actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Met de Android /FireFox comibnatie zie ik geen optie om een pagina nummer van (langere) threads to selecteren.

Er is wel een optie om naar de nieuwste / laatste pagina te gaan 'Jump to new'.

Bekijk bijlage 86072
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
295
114
voor de eerste keer ook maar een adblocker in chrome geinstalleerd. Heeft iemand een gelijkaardige oplossing voor iPhone? Want mobiel is het forum eigenlijk niet meer bruikbaar...

en 2de vraagje, vroeger gebruikte ik altijd de what's new om geupdate topics te lezen. Als ik dit nu doe krijg ik ook die lijst maar kan ik enkel, of het start topic lezen, of de laatste reply en moet ik naar boven scrollen door alle nieuwe replies om het wat chronologisch te lezen... Bij het vorige forum sprong ik direct naar de oudste nieuwe reply en kon ik direct chronologisch verder lezen. (beetje ingewikkelde uitleg maar hoop dat jullie het begrijpen :geek:) of doe ik iets fout...

snap ook nog niet echt het verschil tussen de "New posts" en "WHAT'S NEW"
 
  • Leuk
Waarderingen: karangetang

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
voor de eerste keer ook maar een adblocker in chrome geinstalleerd. Heeft iemand een gelijkaardige oplossing voor iPhone? Want mobiel is het forum eigenlijk niet meer bruikbaar...

en 2de vraagje, vroeger gebruikte ik altijd de what's new om geupdate topics te lezen. Als ik dit nu doe krijg ik ook die lijst maar kan ik enkel, of het start topic lezen, of de laatste reply en moet ik naar boven scrollen door alle nieuwe replies om het wat chronologisch te lezen... Bij het vorige forum sprong ik direct naar de oudste nieuwe reply en kon ik direct chronologisch verder lezen. (beetje ingewikkelde uitleg maar hoop dat jullie het begrijpen :geek:) of doe ik iets fout...

snap ook nog niet echt het verschil tussen de "New posts" en "WHAT'S NEW"

"What's new" toont alle laatste nieuwe posts, ongeacht of je ze gelezen hebt of niet. "New posts" toont ook alle nieuwe posts, maar filtert er uit wat je al gelezen hebt. M.a.w. als je alle nieuwe dingen al gelezen hebt, zal "New posts" leeg zijn. Terwijl bij "What's new" gewoon nog de laatste posts staan.

Daarnaast, als je bij die "New posts" op de titel van het topic klikt, stuurt hij je naar de post waarvan het forum heeft geregistreerd dat je die als laatste gelezen hebt. Dat kan dus de allereerste post zijn, als je nog niets gelezen hebt. Als je op pagina 3 van 5 bent gebleven, stuurt hij je naar pagina 3. Hij stuurt je pas naar de laatste pagina als je helemaal bij bent en alleen de laatste post nog niet gelezen hebt. Overigens, er zit bij het overzicht "New posts" rechtsboven ook het knopje 'mark as read' / 'markeer als gelezen'. Dan markeert hij alles als gelezen en zal je altijd naar de laatste post gaan vanaf nu (tenzij je weer een achterstand oploopt :) ) Het is f wennen waarschijnlijk, maar op zich best logisch.

Laat maar weten als ik iets niet duidelijk heb uitgelegd.

PS: Als je altijd naar het laatste bericht wilt gaan, kan je ook op het '1 minute ago' klikken (zie onderstaand)

1589362209592.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Tympy

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
goed bezig, met de nieuwe software.
Wmb mag de reclame wel wat kleiner, snap dat het nodig is voor onkosten.
Maar zo boven het reply veld is het wel enorm
+ de advertentie is optisch verbonden met de post eronder. Geeft een verwarrend beeld omdat het verschil tussen een post en advertentie kleiner wordt.
 

Bijlagen

  • Inkedchrome_i1JdATul73_LI.jpg
    Inkedchrome_i1JdATul73_LI.jpg
    767,1 KB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Mij lijkt de activiteit op het forum verhoogd op het eerste zicht? Dat het verschil tussen post en reclame soms te klein is mag inderdaad misschien iets veranderd worden.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het is wel even wennen maar dat is met al het nieuwe :) en hier kan ik wel aan wennen.
Reclame is mij nog niet opgevallen met de nieuwe forum software valt het zelfs minder op dan met de oude forum software daar waren en grote lege ruimtes dus de nieuwe versie werkt beter samen met de advertentie blokker.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als ik een 'conversatie' met iemand gestart ben hier, door deze een bericht te sturen, en dit lid antwoord mij, dan komt dat ook als email binnen.

Perfect.
Maar als ik antwoord op die email, gaat het naar 'baas AT woodworking.nl'.

Toch is het bericht ondertekend met 'René' en heet deze persoon op het forum RPG en niet baas.

Stuurt het forum de email automatisch door (net als bv. marktplaats) ? Dan vind ik het emailadres verwarrend
Stuurt het forum de email niet automatisch door? Dan zou ik graag een email-adres zien dat duidelijk maakt dat je er niet op kunt antwoorden,.
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
295
114
"What's new" toont alle laatste nieuwe posts, ongeacht of je ze gelezen hebt of niet. "New posts" toont ook alle nieuwe posts, maar filtert er uit wat je al gelezen hebt. M.a.w. als je alle nieuwe dingen al gelezen hebt, zal "New posts" leeg zijn. Terwijl bij "What's new" gewoon nog de laatste posts staan.

Daarnaast, als je bij die "New posts" op de titel van het topic klikt, stuurt hij je naar de post waarvan het forum heeft geregistreerd dat je die als laatste gelezen hebt. Dat kan dus de allereerste post zijn, als je nog niets gelezen hebt. Als je op pagina 3 van 5 bent gebleven, stuurt hij je naar pagina 3. Hij stuurt je pas naar de laatste pagina als je helemaal bij bent en alleen de laatste post nog niet gelezen hebt. Overigens, er zit bij het overzicht "New posts" rechtsboven ook het knopje 'mark as read' / 'markeer als gelezen'. Dan markeert hij alles als gelezen en zal je altijd naar de laatste post gaan vanaf nu (tenzij je weer een achterstand oploopt :) ) Het is f wennen waarschijnlijk, maar op zich best logisch.

Laat maar weten als ik iets niet duidelijk heb uitgelegd.

PS: Als je altijd naar het laatste bericht wilt gaan, kan je ook op het '1 minute ago' klikken (zie onderstaand)

Bekijk bijlage 86078

perfect, dit werkt inderdaad. Ondertussen het gratis Adblock Plus op laptop (Chrome extensie) en iPhone geïnstalleerd en nu ziet het er een pak rustiger en beter uit zonder die reclame. Geen idee of dit een gevolg heeft op de reclame inkomsten?

persoonlijk zou ik zeker een jaarlijkse bijdrage willen betalen (15-20 Euro?) voor een reclame vrije versie. Beleef meer dan genoeg plezier aan het forum.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Het is mij niet echt duidelijk waarom reclame nodig is.
Veel leden hebben aangegeven een bijdrage in de vorm van een donatie te willen doen.
Mijn vraag om hoeveel geld het eigenlijk gaat is nog niet beantwoord.
Wat zijn dan de inkomsten uit de reclame?
En wat zijn daar tegenover de totale hostings kosten?
Ook heb ik begrepen dat het vegroten van de Mailboxen een financiel aspect heeft. Ook daar wil ik graag voor doneren omdat mogeleijk te maken.
 

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Ik wil de forumeigenaar niet passeren, maar mijn grove schatting zal iets van ongeveer 300 - 400 euro per jaar (hosting + forumsoftware) zijn. Exclusief evt. ondersteuning en eigen tijd..
 
  • Leuk
Waarderingen: karangetang

WR1944

Oud hout
Ik ben ook voorstander van een donatie of welke andere manier van financieële compensatie om het forum reclamevrij te houden. Misschien is het een idee om bepaalde delen van het forum alleen toegankelijk te maken voor betalende leden. De wat algemenere onderwerpen zijn voor een ieder te zien maar zodra het gedetailleerder wordt moet je betalend lid zijn. Met zoveel leden kan ik me niet voorstellen dat de benodigde bijdrage erg hoog kan worden. Voor mij is dit forum nog steeds één van de interessantste van het Internet.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en Charel09
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.