Bam, en toen waren ineens alle onderdelen klaar
Niet alles is nog definitief gemonteerd, een paar dingen moeten nog gekocht worden (ik noem maar even lasscharnieren, arreteerbouten) maar alles wat zelf gemaakt kon worden (en dat is inmiddels heeeeeel wat) is klaar)
Maar wees gerust, ik ga de deur nog platlopen bij Spinningwheels, eerst het eea houtwerk doen daar (zijn schuurdeurtje tocht nog al) en wat opberg dingen maken voor zijn gereedschap en ondertussen verzin in nog wel leuke dingen
Sorry, plaatjes komen rechtstreeks van de telefoon, geen zin om ze eerst op de pc te bewerken, dus even je scherm omdraaien
Hier is een Oneway Talon chuck gemonteerd, dat geeft een beetje het gevoel van de verhoudingen van het monster
Motor en handwiel, handwiel is te klein, ga ik later over nadenken, de motor moet nog even gespoten worden en de mechanise rem moet er nog uitgehaald worden
Anders is de kans bij een stroomuitval groot dat het werkstuk aan de wandel gaat omdat de motor ineens stil staat
Dit is de voorziening om de pinole vast te klemmen, ik zie nu dat we hem ietsje scheef hebben zitten
Niet erg, het werkt goed
Waar de bout rechts zit komt nog een kortere koploze inbus bout, die is alleen maar om de pinole niet rond te laten draaien bij het in/uitdraaien
De bout rechts zit aan weerskanten en is om de pinole en lagers op te sluiten
Mijn idee om de riem van bovenaf te kunnen verleggen werkt deels wel en deels niet
op twee versnellingen lukt het wel, de andere krijg ik hem er niet omheen, dat vind ik erg jammer, ik hou bij voorkeur de koker zoveel mogelijk intakt
Ik ga dus eerst kijken of ik een hulp middeltje kan maken waarmee het misschien lukt, anders zal ik een klein luikje moeten maken aan de zijkant