Nieuwe afkortzaag

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.319
838
‘s-Hertogenbosch
Laser heb ik niet veel mee op…. Is leuk als dat ding stationair in de werkplaats staat, maar na het gehobbel om op locatie te komen is vaak eea ontregeld. Ik geloof het wel. Effe één afkortsnede om haaks te zetten en gaan.
Wat ik wel jammer vind bij de 1018 van makita is dat het hart van de zaag zo’n 25 mm voor de geleider zit, zodat je altijd iets tegen de geleider moet leggen als je een keep wil sleuven…. Maar dat is mijn ervaring of mis ik daar iets ( afgelopen jaren 🫣)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.080
4.119
Ik ben bang dat ik je probleem niet helemaal voor me zie. Misschien kan je het nog wat verduidelijken?

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
202
122
Tilburg
De as van het zaagblad komt niet tot aan de geleider. Dus als je dan een inkeping zaagt dien je de geleider op te dikken zodat de inkeping overal de maximale diepte heeft

• Leuk
Waarderingen: John1969

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
696
173
Laser heb ik niet veel mee op…. Is leuk als dat ding stationair in de werkplaats staat, maar na het gehobbel om op locatie te komen is vaak eea ontregeld. Ik geloof het wel. Effe één afkortsnede om haaks te zetten en gaan.
Wat ik wel jammer vind bij de 1018 van makita is dat het hart van de zaag zo’n 25 mm voor de geleider zit, zodat je altijd iets tegen de geleider moet leggen als je een keep wil sleuven…. Maar dat is mijn ervaring of mis ik daar iets ( afgelopen jaren 🫣)
Dat is eigenlijk bij alle afkortzagen het geval. Het blad kan (volgens mij) nooit tot de maximale diameter tot aan de geleider.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.080
4.119
Ik vat hem. Ik zal morgen eens kijken hoe dat met mijn zaag is. Daarom heb ik ook nog een echte radiaalzaag. Maar die is weer een beetje zwaar om mee op klus te nemen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.