Even nog een heel andere opmerking; ik zie nergens dat je gewicht als argument meeneemt, ook niet voor de houtmaten. Ik heb een paar keer met veel interesse blogs gelezen over bouwen van Tiny houses, en ze lijken daar continu tegen de gewichtslimiet aan te werken. Heb je een soort budgettering voor hoeveel gewicht het casco / installatiemateriaal / interieur / spullen mogen wegen?
Volgens mij is niet iedereen mee met de exacte plannnen. Het wordt nog steeds een verplaatsbaar huisje op wielen.
> Yes, dat is het geval bij trailers. die zich in de breedte aan de 2.5M houden dus ook een gewichtslimiet hebben van 3500KG. Ik heb een trailer met wielen die niet gekeurd zal worden zich dus ook niet aan de limiet van 3500kg moeten houden. Hij wordt huis verplaatst met de traktor en bij eventuele verkoop of verplaatsing op de openbare weg met een dieplader.
Isolatie: 2dehandse beschikbaarheid is inderdaad ook een dingetje, ik wil ook 2dehandse materialen gebruiken, en indien mogelijk dus zeker ook isolatie. PIR plaatjes zijn wel makkelijk te vinden inderdaad, dat viel me ook al op.
In de vloer en dak een PIR plaat van 12cm, lijkt me al wel een goede?
De muren is misschien handiger te doen met toch meer flexi materialen? (wol?)