Mooie prijs voor 2 Bessey KRE lijmklemmen

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ook de leverancier is in de tussentijd veranderd.
Gisteren was dat echt Amazon zelf.
(naar aanleiding van de opmerking van GH1 heb ik daar gisteren goed naar gekeken)

Eeeuuuhh.......GH1 als je ooit nog zoiets tegen komt, houd ik me aanbevolen ;-)
Toen ik keek, was het al een bedrijf uit het VK. Ik heb verder niet naar de prijzen gekeken.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Tot gisteravond 20:00 was het een aanbod van Amazon zelf, daarna zijn ze gewisseld naar de goedkooptste derde partij die ze voor €115 aanbied.
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Als je op link link van ts drukt kan je ze nog voor 60.49 bestellen. Net gedaan
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Ts is topicstarter

Ik bedoel dus de eerste post. Daarin zit link naar amazone direct naar product.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Geloof dat ik gister avond een van de laatste setjes voor die prijs had. Toen ik iets later weer keek stonden ze weer voor de hoge prijs.
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik koop zowel online als in de lokale winkel. Beetje afhankelijk wat ik nodig heb. Lokaal probeer ik graag in stand te houden en tegelijkertijd wil ik soms ook leversnelheid, flexibiliteit (s avonds bestellen) of is bijvoorbeeld het verschil tussen online en lokaal simpelweg te groot. En dat zeg ik als particulier. Want, zakelijk maakt een paar euro meer niet zo veel uit en is een tijdelijk vervangende machine bij garantie gevallen meer waard dan 6% extra korting bij aankoop. En ik zie dat als een van de voordelen van lokaal kopen.

Ondanks dat ik dus ook deels online koop, vermijd ik mega bedrijven zoals Amazon uit principe. Dit soort bedrijven met multi miljardair eigenaren maakt de lokalen, en ook de lokale internetbedrijven, kapot. Begrijp me goed, ik ben voorstander van handel, bedrijfseconomische principes zoals inkoop kracht en ook vraag/aanbod algoritmes. Maar er bestaat een grens aan wat redelijke en eerlijke handel is. En voor mij overschrijdt een bedrijf als Amazon die grens. De ACM heeft helaas enkel nationale kracht. De inkoopkracht en concurrentie kracht van Amazon is in mijn beleving buiten proporties.

Ik gun ieder van harte een paar lijmklemmen voor de helft van het geld, maar ik koop ze zelf niet bij Amazon.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap, Taab en Athanor

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
@mark20v
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Probeer lokaal ook zoveel mogelijk te bestellen. Moet wel zeggen dat het steeds lastiger is om dat te vinden. Ik koop ook bijna nooit op Amazon, dit is pas mijn tweede bestelling, omwille van de reden die je geeft.

Maar met deze aanbieding kan ik me bijna niet voorstellen dat ze geen verlies maken hier op. Het scheelt ook zo ontzettend veel met een andere aanbieder. Voor 10-15 procent verschil in prijs vind ik het normaal geen probleem om ook wat meer te betalen. Een ondernemer moet ook gewoon een gezonde marge kunnen houden.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Ondanks dat ik dus ook deels online koop, vermijd ik mega bedrijven zoals Amazon uit principe. Dit soort bedrijven met multi miljardair eigenaren maakt de lokalen, en ook de lokale internetbedrijven, kapot.

Bedankt voor je (offtopic) moralistische mening. Ik ga me zitten schamen als ik er weer eens wat koop.

En tot morgen, nu ik weet wie je bent zal ik je de groeten, als ik je bij de AH of Jumbo zie staan en je me (ongevraagd) toeroept dat ik naar de locale groenteboer moet gaan. Zal ze leren die miljardairs als eigenaren die de kleine locale middenstand hebben weggedrukt :cool:
 
Laatst bewerkt:

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Geloof dat ik gister avond een van de laatste setjes voor die prijs had. Toen ik iets later weer keek stonden ze weer voor de hoge prijs.
Ze zijn blijkbaar weer even terug geweest voor de Amazon prijs. Blijft een bijzonder fenomeen die algoritmen, kunstmatige intelligentie is vaak toch niet zo slim :).
 
Laatst bewerkt:

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
GH1 zei:
Ik heb niet zoveel met dit soort (veelal valse) sentimenten..... ik proef vaak vooral afgunst jegens de oprichters die het "toevallig" wel goed gedaan hebben. Natuurlijk schuilt er een gevaar in dit soort grote partijen maar als je zo principieel bent dan doe je neem ik aan ook geen boodschappen bij de miljardairs van Ahold en Jumbo of met partijen als thuisbezorgd of Coolblue, Bol, enz die ook de miljarden van de venture capatalisten gebruiken om anderen uit de markt te duwen?

En je gebruikt ook geen diensten van Google en Facebook natuurlijk en doet geen zaken met online partijen die de diensten van Amazon WS (lees bijna allemaal) gebruiken? Of zijn het niet meer als selectieve principes die je alleen een warm gevoel geven maar waar je verder geen invulling aan kan geven?

Vrije keuze hoor om er wel of niet te kopen, maar als ik gebruik kan maken van zo'n aanbieding/prijsfout dan weet ik het wel. Vindt het ook altijd een beetje vreemd dat iemand het nodig vindt om hierover weer te beginnen in een onderwerp waar dat helemaal niet de insteek is. Je staat toch neem ik aan ook niet bij de deur van de AH en roept dat mensen naar de locale groentenboer moeten gaan?

En locaal is er bij mij helemaal niemand met enige toegevoegde waarde voor dit artikelen dus die vlieger gaat ook al niet op.

Maar koop vooral waar je zelf een goed gevoel bij hebt natuurlijk....

Het spijt me dat mijn reactie je kennelijk raakt GH1. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het geen probleem vind om, in een topic waar lijmklemmen worden aangeboden door een commerciële partij, discussie te hebben over deze partij en de prijzen die ze voert. We zijn woodworkers onder elkaar toch? Het is een forum. Het is niet zo dat we bij iedere post over Amazon deze discussie voeren. Eerder werd ook gesproken over levertijden van Amazon. Dat mag ook. Waarom dan niet over prijsstelling mogen spreken. Het gaat erom dat we mening met elkaar delen, in dit geval over de aanbieder.

Kortom als wat ik iets deed wat je liever niet hebt, dan excuses en lees vooral verder in andere topics zou ik zeggen.

Inhoudelijk: ik zie het als Monoply. Als je tegenspeler alle straatjes heeft opgekocht, kun jij het spel dan nog met plezier en succes spelen? Ja je tegenspeler is in het spelletje succesvoller geweest dan jij. Hij heeft alle straatjes gekocht en verdient het om ze te bezitten. Daarin heb je helemaal gelijk (we zijn het daarover eens). Maar het is voor jouzelf niet meer mogelijk om mee te doen in het spel. Je tegenstander wint en jij verliest. Je begint vervolgens overnieuw een Monopoly spel. Een nieuw spel geeft voor iedereen weer gelijke kansen opnieuw te winnen. In de grote mensenwereld zie ik Monopoly niet anders dan zakendoen als je naar groeidoelstellingen kijkt; wie slim is (en/of geluk heeft), kan bezit creëren. Bezit (geld/kennis/netwerk etc) geeft weer mogelijkheden verder te groeien. Alleen kun je niet makkelijk overnieuw beginnen als een andere partij domineert. Iemand die alle straatjes heeft, heeft macht en buit dat op enig moment vaak uit. Veelal is er dan disruptie in de markt nodig, of een faillissement, om weer te resetten en een level playing field te krijgen. Denk aan Nokia. Disruptie, en het te laat daarop handelen door Nokia zelf, heeft dit grote merk de nek om gedraaid qua mobiele markt.

Je hebt ook gelijk over Google, ik gebruik het. Echter ik gebruik ook alternatieven. En ja wij shoppen ook bij de plus of Jumbo. Maar wij kopen ook best veel lokaal. Toch bij bepaalde producten in onze ogen lekkerder, betere kwaliteit en ook gewoon vers. Op die wijze proberen wij ons kleine steentje bij te dragen dat winkelstraten gevuld blijven met lokale ondernemers. Lokaal is dan ook iets duurder, maar wat ons betreft is dat het waard. Voor mij hoeft ook niet iedereen er naar te streven dat lokaal ondernemerschap blijft bestaan, wij doen dan echter wel.

Het kan leuk zijn je te verdiepen in casussen zoals als PostNL/Sandd. Daarin wordt duidelijk dat er niet voor niets ACM's op de wereld zijn. Op mondiale partijen die veelal digitale afzetkanalen onderhouden, bestaat dat ACM mechanisme nog niet. Vandaar dat je ook dit soort discussies met elkaar hebt. Onder andere op fora. Ik ben dan ook blij dat we daarover mogen discussiëren. In dit geval discussiëren we over Amazon en absurd lage prijzen waarvan iedereen op zijn minst twijfel kan hebben of die wel kloppen. Amazon doet dit vaak. En bij dergelijke succesvolle bedrijven zijn dat meestal geen foutjes in pricing.

Deze reactie is niet bedoeld als aanval op jouw mening. Ik probeer je enkel uit te leggen waarom ik iets vind. Net zozeer dat mijn eerste bericht niet bedoeld was om dit topic te vervuilen. Het is volgens mij juist goed hierbij stil te staan als je koopt bij Amazon. Daarom vond en vind ik het een goede toevoeging in dit topic. Ook vind ik het mooi dat TS dit post, velen kunnen hier hun voordeel mee doen.

Afsluitend, als je mijn hele reactie leest, kun je dus concluderen dat we het voor een groot deel met elkaar eens zijn. Ondernemerschap onderschrijven we allebei. Maar we verschillen wel van mening waar de grens van eerlijke handel bij ondernemerschap ligt. En dat mag HG1. Daarin zie ik gewoon geen valse sentimenten zoals je zelf vaak ervaart bij deze discussies als ik je bericht goed begrijp.

Over de klemmen: de aanbieding zelf voor rond de 60 euro is super scherp. Veel goedkoper ga we deze waarschijnlijk niet vinden. Ook weten we inmiddels dat het loont om af en toe op de Amazon website te kijken voor hetzelfde product, immers hun prijsstrategie houdt rekening met vraag en aanbod. Succes met aankopen allen :)

(Als deze discussie te veel afleid van het oorspronkelijke onderwerp, dan hoop ik dat de mods mijn post en de reacties daarop kunnen knippen en plakken in een nieuw topic, dedicated voor dit onderwerp. Hopelijk blijft het hier gewoon staan en mogen we het erover hebben. No hard feelings GH1.)
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Aangezien Bessey zelf de vendor lijkt te zijn, denk ik dat het gaat om of een magazijnruiming, of een uitlooppartij (nieuwe uitvoering in aantocht), of een partij met lichte gebreken.
En de prijs zal echt niet onder de kostprijs liggen. (Wel jammer voor dealers die nu handel mislopen.)
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Het spijt me dat mijn reactie je kennelijk raakt GH1. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het geen probleem vind om, in een topic waar lijmklemmen worden aangeboden door een commerciële partij, discussie te hebben over deze partij en de prijzen die ze voert. We zijn woodworkers onder elkaar toch? Het is een forum. Het is niet zo dat we bij iedere post over Amazon deze discussie voeren. Eerder werd ook gesproken over levertijden van Amazon. Dat mag ook. Waarom dan niet over prijsstelling mogen spreken. Het gaat erom dat we mening met elkaar delen, in dit geval over de aanbieder.

Kortom als wat ik iets deed wat je liever niet hebt, dan excuses en lees vooral verder in andere topics zou ik zeggen.

Inhoudelijk: ik zie het als Monoply. Als je tegenspeler alle straatjes heeft opgekocht, kun jij het spel dan nog met plezier en succes spelen? Ja je tegenspeler is in het spelletje succesvoller geweest dan jij. Hij heeft alle straatjes gekocht en verdient het om ze te bezitten. Daarin heb je helemaal gelijk (we zijn het daarover eens). Maar het is voor jouzelf niet meer mogelijk om mee te doen in het spel. Je tegenstander wint en jij verliest. Je begint vervolgens overnieuw een Monopoly spel. Een nieuw spel geeft voor iedereen weer gelijke kansen opnieuw te winnen. In de grote mensenwereld zie ik Monopoly niet anders dan zakendoen als je naar groeidoelstellingen kijkt; wie slim is (en/of geluk heeft), kan bezit creëren. Bezit (geld/kennis/netwerk etc) geeft weer mogelijkheden verder te groeien. Alleen kun je niet makkelijk overnieuw beginnen als een andere partij domineert. Iemand die alle straatjes heeft, heeft macht en buit dat op enig moment vaak uit. Veelal is er dan disruptie in de markt nodig, of een faillissement, om weer te resetten en een level playing field te krijgen. Denk aan Nokia. Disruptie, en het te laat daarop handelen door Nokia zelf, heeft dit grote merk de nek om gedraaid qua mobiele markt.

Je hebt ook gelijk over Google, ik gebruik het. Echter ik gebruik ook alternatieven. En ja wij shoppen ook bij de plus of Jumbo. Maar wij kopen ook best veel lokaal. Toch bij bepaalde producten in onze ogen lekkerder, betere kwaliteit en ook gewoon vers. Op die wijze proberen wij ons kleine steentje bij te dragen dat winkelstraten gevuld blijven met lokale ondernemers. Lokaal is dan ook iets duurder, maar wat ons betreft is dat het waard. Voor mij hoeft ook niet iedereen er naar te streven dat lokaal ondernemerschap blijft bestaan, wij doen dan echter wel.

Het kan leuk zijn je te verdiepen in casussen zoals als PostNL/Sandd. Daarin wordt duidelijk dat er niet voor niets ACM's op de wereld zijn. Op mondiale partijen die veelal digitale afzetkanalen onderhouden, bestaat dat ACM mechanisme nog niet. Vandaar dat je ook dit soort discussies met elkaar hebt. Onder andere op fora. Ik ben dan ook blij dat we daarover mogen discussiëren. In dit geval discussiëren we over Amazon en absurd lage prijzen waarvan iedereen op zijn minst twijfel kan hebben of die wel kloppen. Amazon doet dit vaak. En bij dergelijke succesvolle bedrijven zijn dat meestal geen foutjes in pricing.

Deze reactie is niet bedoeld als aanval op jouw mening. Ik probeer je enkel uit te leggen waarom ik iets vind. Net zozeer dat mijn eerste bericht niet bedoeld was om dit topic te vervuilen. Het is volgens mij juist goed hierbij stil te staan als je koopt bij Amazon. Daarom vond en vind ik het een goede toevoeging in dit topic. Ook vind ik het mooi dat TS dit post, velen kunnen hier hun voordeel mee doen.

Afsluitend, als je mijn hele reactie leest, kun je dus concluderen dat we het voor een groot deel met elkaar eens zijn. Ondernemerschap onderschrijven we allebei. Maar we verschillen wel van mening waar de grens van eerlijke handel bij ondernemerschap ligt. En dat mag HG1. Daarin zie ik gewoon geen valse sentimenten zoals je zelf vaak ervaart bij deze discussies als ik je bericht goed begrijp.

Over de klemmen: de aanbieding zelf voor rond de 60 euro is super scherp. Veel goedkoper ga we deze waarschijnlijk niet vinden. Ook weten we inmiddels dat het loont om af en toe op de Amazon website te kijken voor hetzelfde product, immers hun prijsstrategie houdt rekening met vraag en aanbod. Succes met aankopen allen :)

(Als deze discussie te veel afleid van het oorspronkelijke onderwerp, dan hoop ik dat de mods mijn post en de reacties daarop kunnen knippen en plakken in een nieuw topic, dedicated voor dit onderwerp. Hopelijk blijft het hier gewoon staan en mogen we het erover hebben. No hard feelings GH1.)
Zelf zit ik meer op de lijn van dat als het monopoly te groot wordt voor een partij dat de overheid maar moet ingrijpen. Ik maak lekker gebruik van marktwerking. De ene keer betaal ik meer omdat ik lokale service wil. De andere keer ga ik voor de massa en goedkoop online. Dit ook om te kunnen verantwoorden richting vrouw dat het een goede aankoop is.

Uiteindelijk veranderd ons aankoop gedrag de wereld niet maar doen we dit door te stemmen op zinnige politieke partijen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik zou maar oppassen. Op amazon.de is oplichting schering en inslag. Als je de gok wilt wagen, dan met paypal of creditcard.

Ik ben ook al “getild” op Amazon. Als het te mooi is om waar te zijn........ (gelukkig wel gebruik kunnen maken van de garantie van Amazon dus effectief niet “geleden” maar toch). Voor mij geen Amazon meer (liever iets meer betalen aan eerlijke burgers (die er ook zijn op Amazon, maar niet allemaal).

Aan alle succesgevallen in eerder Posts: gefeliciteerd! Lekker dingen klemmen :)
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
293
116
Zuid Holland
Vandaag had het amazon algoritme dit hikje weer. 2 stuks voor 59E.
Wellicht aardig om even in de gaten te houden, ik zag het toevallig en heb er een stel besteld. Uurtje later was de uitermate goede aanbieding verdwenen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.