Update:
Inmiddels heb ik mijn oude cirkelzaag verkocht en kon ik de zwenkwielen overzetten op de nieuwe werkbank. De wielplaten heb ik vastgezet met kruishengen, scharnieren met een lang, smal deel en met een kort, breed deel.
Ik heb de wielplaten op ca. 2 mm van het frame gezet, zodat als je de werkbank iets optilt de wielplaat iets naar beneden kan zakken. Daardoor komt de draaisteun vrij en kan die weggedraaid worden.
Omdat twee van de zwenkwielen die ik had geremd zijn, moest ik ze helemaal aan het einde van de wielplaat zetten omdat anders de rem belet dat het wieltje helemaal rond kan draaien. Geen goed idee. Daardoor is de druk op de wielplaat eigenlijk groter dan mij lief is. Ik ga die twee geremde wielen dus nog vervangen door ongeremde wielen en die midden op de wielplaat monteren, zodat de wielen dichter bij de poten komen te staan. Het systeem met de draaiende steun werk best goed: werkbank even optillen en de steun valt vanzelf op zijn plek en voorkomt dat de wielplaat inklapt. Om de wielen weer "uit te schakelen", weer even optillen,de steun met de voet opzij duwen en de werkbank op zijn poten laten zakken.
Het werkblad links en rechts, bodemplaat en de plank voor de zaag gemonteerd en vervolgens de zaag erop gezet en de Zweedse zuigsmurf eronder ;-)
De werkbladen bestaan nu nog uit twee lagen 18mm mplx, maar er komt dus nog een (vervangbare) toplaag van hardboard op en rondom een rand van 12 mm vuren. Die 12 mm blijkt in de praktijk maar 11 mm te zijn, dus het is maar goed dat ik dat van tevoren even had opgemeten voordat ik de werkbladen op maat zaagde.
Bij het bepalen van de hoogte van de plank voor de zaag is er iets misgegaan geloof ik. Ik had de zaag op zijn kop op de grond gelegd, daarnaast aan beide kanten de 2 lagen van het werkblad en een stuk hardboard en toen daar bovenop het frame. Toen de plank op de zaag gelegd en de steunen afgetekend. Dan zou je toch zeggen dat, als de boel weer rechtop staat, de bovenkant van het blad gelijk zou moeten lopen met het werkblad... Maar helaas, 1-2 mm te laag. Geen idee hoe dat kan. Maar beter te laag dan te hoog. De DeWalt heeft gelukkig stelpootjes aan de achterkant en aan de voorkant leg ik wel wat stelplaatjes onder de poten.
O ja, de plank voor de zaag heb ik ook ingekort. In het oorspronkelijk ontwerp stak die aan de voorkant 32 mm uit buiten het frame, omdat volgens het SketchUp-model de zaag dieper was dan in werkelijkheid. Nu is de plank gewoon even diep als de bodemplaat.
Dat was het weer even voor nu. Binnenkort weer een nieuwe update.
Bijgewerkt SketchUp-bestand:
https://app.box.com/s/xkolyamvi5jhld7iza5bd18685pcfl4d