Mijn werkplaats V2

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
430
182
Wetteren, Belgie
PXL_20240810_065509616.jpg

Ik heb mezelf verwend met deze set van Benchdog Tools. Die maakt het mogelijk om precies en herhaalbaar zaagsneden te maken met de invalzaag. Ik heb ondertussen door ervaring geleerd dat het geen wondermiddel is en dat je toch altijd moet nagaan of de aanslag wel goed ligt en of er niets losgekomen is waardoor de instelling verloren is.
 

cverkooyen

Actieve deelnemer
25 okt 2015
133
0
Bekijk bijlage 148084

Ik heb mezelf verwend met deze set van Benchdog Tools. Die maakt het mogelijk om precies en herhaalbaar zaagsneden te maken met de invalzaag. Ik heb ondertussen door ervaring geleerd dat het geen wondermiddel is en dat je toch altijd moet nagaan of de aanslag wel goed ligt en of er niets losgekomen is waardoor de instelling verloren is.
Is de set dan wel zijn geld waard?
 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
430
182
Wetteren, Belgie
PXL_20240910_140850296.jpgPXL_20240914_163053515.jpgPXL_20240917_164226937.jpg

Even een sprong in de tijd. Vergeten om enkele tussenfoto's te maken. De kastjes zijn tussen de twee frames gemonteerd en een rubberwood werkblad (goedkoop gevonden op 2dehands) en nieuwe bankschroef vervolledigen de tafel. Deurtjes, lades, benchdog gaten enzovoort moeten nog toegevoegd worden maar dat is voor later. De tafel is ver genoeg afgewerkt om aan mijn volgend project te beginnen: een verzorgkastje voor mijn kleinkind dat volgende maand verwacht wordt...
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
430
182
Wetteren, Belgie
Gebruik je dan evengoed de zaagtafel nog veel?
Wel, ik heb niet de plaats noch het geld voor een formaatzaag. Ik gebruik dus een dewalt 7492 die ik ga inbouwen in een nog te maken gecombineerde zaag/frees tafel. Zo'n kleine zaagtafel werkt heel goed voor kleinere afmetingen terwijl de invalzaag ideaal is voor de grotere stukken. Beide worden dus regelmatig gebruikt...
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops en cverkooyen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.