Mijn eigen werkplek

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
122
59
Roermond
craftbyte-engineering.com
Mee eens ziet er inderdaad goed uit!
Even nieuwsgierig waar heb je de labels mee gemaakt?
Ik ben zelf nog opzoek naar een goede (label)printer voor dit soort dingen

Zelf heb ik mijn systainers gemonteerd met 3d geprinte voetjes, die ik ook verkoop op etsy.
Mochten er mensen zijn die daar interesse in hebben stuur me dan even een berichtje voor mensen op het forum wil ik namelijk wel een speciale prijs maken:)

• Leuk
Waarderingen: 3dmazter

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.854
413
39
Enkhuizen
Ik zet hoop dat dit duidelijk is ander hoor ik het welScreenshot_20230222_131315.jpg

Screenshot_20230222_131259.jpg

Screenshot_20230222_131339.jpg

Screenshot_20230222_131351.jpg

Screenshot_20230222_131408.jpg

zij plankjes zijn optioneel.
Lade planken zijn 400x300mm, groeven moeten overgenomen worden van de koffers zelf.

3dmazter

10 aug 2014
1.854
413
39
Enkhuizen
Mee eens ziet er inderdaad goed uit!
Even nieuwsgierig waar heb je de labels mee gemaakt?
Ik ben zelf nog opzoek naar een goede (label)printer voor dit soort dingen

Zelf heb ik mijn systainers gemonteerd met 3d geprinte voetjes, die ik ook verkoop op etsy.
Mochten er mensen zijn die daar interesse in hebben stuur me dan even een berichtje voor mensen op het forum wil ik namelijk wel een speciale prijs maken:)

DYMO LabelWriter 450
Perfect ding hiervoor.

• Leuk
Waarderingen: mhermans

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.146
1.000
Waarom willen jullie zo graag de bestanden? De hoogte van de kast kun je zelf bepalen. De breedte van de kasten is afhankelijk van de breedte van de ladegeleiders. Die moet je dus toch zelf berekenen. De plaatsing van de ladegeleiders is afhankelijk van de maat van de systainers, waardoor je weinig aan de Sketchup files hebt. Dan blijft alleen de diepte over en die is 400 mm.

3dmazter

10 aug 2014
1.854
413
39
Enkhuizen
ja zo kan iedereen wel iets zelf verzinnen.
Ik post morgen de bestanden.
Met layout voor alle onderdelen.
Kun je hem zo maken.
En eventueel aanpassen naar je eigen maten.

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
280
234
Zeeuws Vlaanderen
Waarom willen jullie zo graag de bestanden? De hoogte van de kast kun je zelf bepalen. De breedte van de kasten is afhankelijk van de breedte van de ladegeleiders. Die moet je dus toch zelf berekenen. De plaatsing van de ladegeleiders is afhankelijk van de maat van de systainers, waardoor je weinig aan de Sketchup files hebt. Dan blijft alleen de diepte over en die is 400 mm.
ik werk zelf met shapr3d maar ben erg benieuwd naar sketchup, een kast die dermate herkenbaar is en die ik ook op dezelfde manier uitwerk in shapr vind ik wel een mooie studie om eens wat van te leren.
vooral interesse dus.

• Leuk

3dmazter

10 aug 2014
1.854
413
39
Enkhuizen
Er is weer een update in de werkplaats.
Ik heb pvc vloertegels gelegd.
Deze komen bij Powerplustools vandaan.

Dus vandaag omdat het prachtig weer was de vloer gelegd.
Eerst alles uit de schuur wat door de deur past.
20241026_110341.jpg

Lekker leeg zo.
Toen heel veel stofgezogen en gedweilt zodat er geen zand en stof meer lag.

Eerst Reflecterend en dampdicht alufolie ondervloer gelegd.
Deze is heel dun zodat de zware machines het niet indrukken.
Eerste baan ook gelegd.
20241026_115528.jpg

Aan de onderkant van de tegels is een uitsparing waar het powerplus logo in staat.
Maar hier kan de mat indeuken als er iets zwaars op staat dacht ik.
Dus kleine opvulstukjes geprint en erin geklemt.
20241026_115519.jpg
Daarna de rest gelegd en halverwege de machines verzet en daar gedweild en folie en tegels gelegd.
20241026_122650.jpg

20241026_124150.jpg

20241026_144502.jpg
Nadat alles er in lag de spullen er weer in die buiten onder een zeil stonden en al het hout weer terug op zijn plek.
20241026_161619.jpg

Vloer is erg netjes geworden
Loopt lekker.
En makkelijk schoon te houden.

• Leuk
Waarderingen: Rizz en ZotVanHout

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
475
202
Noardeast-Fryslân
Ziet er inderdaad mooi uit zo. Ben benieuwd naar de lange-termijn ervaring, zoals rollen van zware apparaten over de vloer en of dat al dan niet een blijvende indruk achter laat. En uiteraard ook het verschil in schoonmaken met de betonnen vloer.

• Leuk

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.984
2.195
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb eens gekeken naar de prijs maar zelfs bij volumeafname nog een tientje per tegel, da's 2700e voor mijn hele vloer :eek:. Ik wil al jaren van die betonvloer af maar niet voor dat geld...

• Leuk

3dmazter

10 aug 2014
1.854
413
39
Enkhuizen
Ziet er inderdaad mooi uit zo. Ben benieuwd naar de lange-termijn ervaring, zoals rollen van zware apparaten over de vloer en of dat al dan niet een blijvende indruk achter laat. En uiteraard ook het verschil in schoonmaken met de betonnen vloer.
Schoonmaken gaat een stuk makkelijker nu.
Bijvoorbeeld houtlijm was moeilijk weg te vegen van het beton omdat het er al snel in trok.
Nu veeg je het zo weg.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.034
542
Noord-Veluwe
@trigger : ik wilde in eerste instantie garagetegels op de vloer in mijn werkplaats leggen. Maar die zijn ook aardig duur. Toen kwam er een aanbieding bij iBood voorbij voor kliklaminaat. Nu heb ik heel decadent een nep-eiken visgraat laminaatje liggen voor onder de 1k€ (ruim 65m2). Nog steeds niet erg goedkoop, maar wel een genot. Van verf-, olie- en lijmvlekken heb ik geen last. Met de stevige ondervloer die ik eronder heb gelegd is het verplaatsen van zware machines totaal geen probleem. Krassen heb ik tot nog toe ook geen last van. En het wordt ook niet al te glad als de vloer vol zaagstof ligt. Soms zie ik zelfs aanbiedingen bij hun voor nog minder geld. Misschien is dat ook wat voor jou?

• Leuk
Waarderingen: nvhl

nvhl

Nieuw lid
16 jan 2022
16
3
staden
Nu heb ik heel decadent een nep-eiken visgraat laminaatje liggen voor onder de 1k€ (ruim 65m2).

Da's interessant, ben ook aan het uitkijken voor een 50m² vloer. Kan je zeggen welke dikte dit laminaat heeft en welke laminaatklasse die had ( 31,32, 33... ) ? Wat heb je als ondervloer ?

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.034
542
Noord-Veluwe
@nvhl : het is dit laminaat:

Onderaan de pagina staan de specificaties.

En dit heb ik als ondervloer gebruikt (naast een laagje aluminiumfolie):

Van dat laatste had ik een flinke partij op de kop getikt en volgens mij heb ik er nog 3 onaangebroken rollen van over. Het is een beetje jammer dat de afstand zo groot is, want anders had je die ondervloer voor een heel zacht prijsje mee mogen nemen. Ik doe er toch niets meer mee.

Houd er rekening mee dat ik een geïsoleerde betonnen vloer zonder vloerverwarming heb in de werkplaats. Dat kan uitmaken in de keuzes die je maakt.

nvhl

Nieuw lid
16 jan 2022
16
3
staden
@nvhl : het is dit laminaat:

Onderaan de pagina staan de specificaties.

En dit heb ik als ondervloer gebruikt (naast een laagje aluminiumfolie):

Van dat laatste had ik een flinke partij op de kop getikt en volgens mij heb ik er nog 3 onaangebroken rollen van over. Het is een beetje jammer dat de afstand zo groot is, want anders had je die ondervloer voor een heel zacht prijsje mee mogen nemen. Ik doe er toch niets meer mee.

Houd er rekening mee dat ik een geïsoleerde betonnen vloer zonder vloerverwarming heb in de werkplaats. Dat kan uitmaken in de keuzes die je maakt.
Dankjewel voor de info ! Heb je zware dingen op wielen die erover gaan ?

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.034
542
Noord-Veluwe
Jazeker. Mijn Felder FB610 staat op wielen en weegt volgens de transportbrief 290kg. Dat gaat zonder enig probleem. Het laminaat geeft geen krimp als ik die bandzaag verplaats. M'n KF500P is nog zwaarder, maar die verplaats ik met een pompwagen. Ook dat gaat zonder problemen. Dat geldt ook voor de kar die ik gebouwd heb voor de opslag van plaatmateriaal (voorkant) en m'n lijmpers (achterkant). Dat ding weegt inmiddels ook wel een paar kilootjes door al het MDF, UHMWPE en multiplex dat erop staat.

De vloer ligt nu bijna een jaar en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee. Inmiddels zitten er wel een paar krassen op, maar dat is niet zo gek als je je bandzaag op zijn kant op een matje de werkplaats in hebt gesleept. Er zat helaas wat zooi onder de mat die ik van buiten mee naar binnen trok. Had beter moeten opletten toen ik dat deed...

Verder heb ik er een paar weken geleden een stalen profiel op laten vallen, waardoor er nu een klein putje in zit. Maar het gaat om cosmetische aantastingen. De krassen zijn niet eens door de zichtlaag heen gegaan. Je ziet dus nergens de donkergrijze onderlaag door de sierlaag heen.

Zou ik het nog een keer doen? Absoluut. Qua vloer ben ik erg tevreden. Wel voor die prijs. Het enige nadeel eraan was dat het leggen nogal wat tijd heeft gevraagd, door het visgraatpatroon.

• Leuk
Waarderingen: nvhl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.