Bauhaus rekent bij hun carports zelfs met 85kg/m sneeuwbelasting...3 man haalt het nog niet bij een (theoretische) 60 kg sneeuw per vierkante meter. De keuken maakt het wel weer wat goed, maar als ik naar mijn gevoel luister, had ik het niet zo gedaan en op zijn minst in de nok verbindingen tussen de sporen aangebracht.
Als het spannend wordt, kun je altijd nog wel een staalkabel spannen, om je wanden bij elkaar te houden.
Maar een verbinding in de nok, nou ja net onder de nok, om de spatkrachten op te vangen?
Een soort van schetsplaten bedoel je dan?
Staalkabel is dan inderdaad ook nog een oplossing. Maar door de keukenmuur zijn de afmetingen eigenlijk gereduceerd tot ongeveer 3,5x4m en dat twee keer. Dat is tuinhuisformaat, daar worden toch ook niet echt extra voorzieningen aangebracht?
Niet dat ik je gedachte slecht vind, je kunt beter veilig zitten, maar een collega van me roept meestal: 'je bent vaak te bang'
Moet zeggen dat ik hier nog niet zo in thuis ben, maar wil thuis ook nog eens zoiets gaan realiseren, vandaar de interesse