Mijn Cabin in the woods

Wickednick

Actieve deelnemer
8 jun 2018
126
62
37
Bergen (L)
3 man haalt het nog niet bij een (theoretische) 60 kg sneeuw per vierkante meter. De keuken maakt het wel weer wat goed, maar als ik naar mijn gevoel luister, had ik het niet zo gedaan en op zijn minst in de nok verbindingen tussen de sporen aangebracht.

Als het spannend wordt, kun je altijd nog wel een staalkabel spannen, om je wanden bij elkaar te houden.
Bauhaus rekent bij hun carports zelfs met 85kg/m sneeuwbelasting...
Maar een verbinding in de nok, nou ja net onder de nok, om de spatkrachten op te vangen?
Een soort van schetsplaten bedoel je dan?

Staalkabel is dan inderdaad ook nog een oplossing. Maar door de keukenmuur zijn de afmetingen eigenlijk gereduceerd tot ongeveer 3,5x4m en dat twee keer. Dat is tuinhuisformaat, daar worden toch ook niet echt extra voorzieningen aangebracht?
Niet dat ik je gedachte slecht vind, je kunt beter veilig zitten, maar een collega van me roept meestal: 'je bent vaak te bang' 😇

Moet zeggen dat ik hier nog niet zo in thuis ben, maar wil thuis ook nog eens zoiets gaan realiseren, vandaar de interesse
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Ik ben jaloers op je uilskuikens

O ja ,huisje ziet er erg fijn uit

groeten
Ornament
www.houtsnijden.eu


Jonge Ransuilen. Opzich leuk maar je moet wel met oordoppen in gaan slapen. Vanaf 22:00 tot 6:00 aan één stuk door luid gepiep. 😅

Heb heel mijn tuin volgehangen met uilenkasten voor de bosuil, steen uil en kerkuil. Krijg ik ransuilen in een oud kraaiennest. 🤨
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Mooi geworden! (y)Ben het wel eens met het commentaar (inclusief dat van jezelf) op de voordeur... ;)

Dat van die ransuilkuikens en nachtrust weet ik maar al te goed. We hebben ieder jaar een nest in een boom in ons weiland achter het huis. Wat een herrie! :censored: Maar ja, als je ze ziet, dan smelt je toch weer en neem je het gekrijs op de koop toe. Inmiddels ben ik gewoon blij dat we ze ieder jaar weer mogen verwelkomen.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Pfff, nu bezig met het schoonmaken van een oude gelakte eiken vloer. Toplaag is zo gedaan met de van dikte bank maar de tong en groef vergt veel tijd en zweet. Een nieuwe tong en groef zetten is helaas geen optie want dan houd ik niet genoeg over.

Iemand toevallig nog plannen liggen voor een schommelstoel? :giggle:
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Kan je niet met de bovenfrees een heel klein stukje eraf halen? Dus eigenlijk zo weinig dat je alleen de lak meeneemt?
Of wat ook kan misschien, de tong eraf zagen en ook een groef van maken en dan met een losse veer van ander hout een nieuwe losse (dubbele) tong maken en erin lijmen? Dat heb ik ooit gedaan om underlayment platen in smallere stroken te kunnen zagen om deze makkelijker tegen het plafond te krijgen. Of komt deze dan storend in het zicht?
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Kan je niet met de bovenfrees een heel klein stukje eraf halen? Dus eigenlijk zo weinig dat je alleen de lak meeneemt?
Of wat ook kan misschien, de tong eraf zagen en ook een groef van maken en dan met een losse veer van ander hout een nieuwe losse (dubbele) tong maken en erin lijmen? Dat heb ik ooit gedaan om underlayment platen in smallere stroken te kunnen zagen om deze makkelijker tegen het plafond te krijgen. Of komt deze dan storend in het zicht?
Probeleem is dat ik al bijna halverwege ben. Ik moet gewoon niet zeuren en door zwoegen. :sneaky:
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Zo, de vloer ligt er in.
Alle groef en tong handmatig met een sponning schaaf schoon gemaakt. 😅

3315A4C8-5B49-4C78-AB64-556B203B223D.jpeg
C04BCE3C-A978-433F-94C4-D69FA8CBA467.jpeg

Nu alles lekker op de knietjes schuren tot korrel 150.
En dan een laag Skylt olie met een kleurtje.
Test met ongeschuurde plankjes.
Links met kleur, rechts onbehandeld.
In het echt ziet het er iets minder grijs uit.

16171EA2-0214-41FF-B06A-86AA5519FB29.jpeg


Daarna 2 lagen Skylt original en een laatste laag Skylt Titanium.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Ik vind het een prachtig project. En die deur vind ik helemaal gaaf bij de hut passen.
Ik begrijp alleen niet goed hoe je wel gas kunt hebben en geen water.
Water moet vanaf een schuurtje komen, maar het gas dan?
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
07F13510-961E-4B16-BE1E-546F23AC3E15.jpeg

Bij de schuur komt het water en stroom binnen. Een gasaansluiting is er sowieso niet. Wel is er een grote gastank. De afstand tussen schuur en cabin is iets van 150 meter.
Het huis er tussen is een houten chalet uit begin jaren 80 die gesloopt gaat worden. Op die plek komt straks ons droomhuis.

Om nu een meter diepe geul te graven van schuur naar cabin voor water vond ik teveel werk. Maar de gastank stond wel gunstig om een aftakking te maken.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
je kunt misschien een waterput laten boren, heb je grondwater voor het sanitair.
 

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Prachtig project. je leuke schrijfstijl en je enthousiasme maakt dat ik al uitkijk naar je volgende grote project, het bouwen van het huis.
Hoop dat je daar ook een verslag van wilt plaatsen hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
je kunt misschien een waterput laten boren, heb je grondwater voor het sanitair.
We gaan hoogstwaarschijnlijk een soort van campinggebouw-achtig iets bouwen tussen de cabin en het nieuwe huis. Op dat moment kunnen we kijken of we het doortrekken van de waterleiding interessant vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.