Maar dat wil dus wel zeggen dat Sawstop toch niet de absolute veiligheid geeft wat ze claimen?Vandaag geen update.
Ik ging de ribben voor de bovenkant allemaal even breed zagen en voor ik de 3de plank er kon door duwen met mijn domme kop een stukje afval willen wegnemen en de sawstop getest.
Bekijk bijlage 125569
3mm vinger en een stuk nagel kwijt en 4u op spoed.
Niet voor herhaling vatbaar.
Ja, het worstje van de tests ziet er altijd beter uit dan mijn vinger. Ik kwam wel van de linkerkant van het blad en niet van de voorkant en de snelheid waarmee je naar het blad gaat zal er mssn ook mee te maken hebben.Maar dat wil dus wel zeggen dat Sawstop toch niet de absolute veiligheid geeft wat ze claimen?
Als ik het goed begrijp is de bovenkant van je vinger weg (voornamelijk vel, niet zo heel erg waarschijnlijk maar zeer vervelend).
Dankjewel. Ja de grafische beelden ga ik iedereen besparen, maar tis idd wat meer dan een schrammetje.Allereerst wens ik je beterschap toe. Ook ik heb al een keer een lesje in nederigheid gehad. Gelukkig maar een druppeltje.
Dan valt dit me erg tegen van de sawstop. Als ik die testen met worstjes zag dan had ik niet meer dan een velletje verwacht. 3mm is best veel.
Hopelijk vragen ze niet dat je een stuk vinger als bewijs meestuurt !Ja, het worstje van de tests ziet er altijd beter uit dan mijn vinger. Ik kwam wel van de linkerkant van het blad en niet van de voorkant en de snelheid waarmee je naar het blad gaat zal er mssn ook mee te maken hebben.
In het ziekenhuis zeiden ze dat de sawstop wel degelijk een verschil zal gemaakt hebben.
Ik zie aan het blad wel geen bloed, dus het was weg voor het bloed kwam
In de doos van de nieuwe cartridge staat wel dat je de cartridge mag opsturen naar festool en dat bij bewijs van huidcontact ze een nieuwe cartridge geven. Gaan we eens navragen want die cartridges zijn niet goedkoop.
Het vingeroverschot heb ik in het ziekenhuis gelaten.Hopelijk vragen ze niet dat je een stuk vinger als bewijs meestuurt !
De testen met de zwanworstjes laten inderdaad anders uitschijnen. Mogelijk omdat die vochtig zijn en daardoor eerder reactie uitlokken. Maar dan is het misleidende reclame.
Het is vooral een vals gevoel van veiligheid wat ze creëren. En dat wil je toch niet.
Ik heb er toen direct een 2de zaagblad en cartridge bij gekocht, maar eerder met "als ik eens per ongeluk iets geleidend zaag en het systeem zo per ongeluk trigger"
Dankjewel.Beterschap!
Ik weet dat de bedenker van SawStop het zelf heeft getest met z'n vinger. Staat op YouTube.
Ik merk trouwens ook dat als je je vinger tegen de tand van het blad houdt deze dat soms niet registreert. Er gaat dan geen rood lampje knipperen.
Ook je nagel registreert hij niet... het is dus geen feilloos systeem.
Ik denk dat dat een beetje kort door de bocht is. Als ik lees hoe deze 'beschadiging' tot stand kwam dan denk ik dat zonder sawstop er minimaal één halve vinger in het zaagsel had gelegen... Maar men kan wel stellen dat de test met het worstje, gezien de wijze van contact en de fysieke eigenschappen van het worstje, een best case scenario is...Het is vooral een vals gevoel van veiligheid wat ze creëren. En dat wil je toch niet.
of de mouw van je draaiersjas bij een hengeldeel dat achter uit de head stock van je draaibank hangt - als die draaibank aan staat...Ook je haren niet in de buurt van een kolomboor of draaibank laten hangen. Zo snel als deze twee waren de indianen niet.