De CNC is af! De laatste loodjes waren het zwaarst. De installatie van de bedrading en de homing switches duurde een stuk langer dan gedacht. Maar het werkt:
Over het algemeen viel het bouwen mee. De instructies zijn heel duidelijk en heel moeilijk is het niet. Het is een kwestie om vooral niet eigenwijs te zijn en de stappen precies te volgen. Ik had nogal eens de neiging van "dat weet ik wel" en het daarna op mijn eigen wijze te doen. Meestal kon ik dan opnieuw beginnen. De totale bouwduur weet ik niet, maar denk rond de 10-15 uur.
Hier de Ooznest met een tijdelijk spoilerbord:
De spindel met een door Ooznest op maat gemaakte spindelhouder.
Cable chains! Gemakkelijk in gebruik, maar niet zo leuk om er 4 of 5 kabels door te trekken
Bij de eerste cuts liep ik tegen wat problemen aan. De wifiverbinding met de Duet Controller viel steeds weg. De Duet heeft geen antennes, waardoor de ontvangst slecht is. Mijn laptop, iPhone en iPad hebben goede verbinding in de garage, maar de CNC dus niet. Ik heb mijn router op een ander wifi-kanaal gezet en wat beter gepositioneerd. Nu werkt het wel zonder problemen. Een ander probleem was dat ik niet overal de maat van de CNC in de config files had aangepast, waardoor de CNC vaak aangaf dat het project buiten het werkbereik lag (gevalletje RTFM).
Een van de eerste pogingen:
Een dust shoe is wel handig....