Beste houtwerkers,
Eigenlijk maakt het niet zo veel uit, uit welke houtsoort je het kissie maakt sommige van jullie hebben een eigen houtvoorraad andere juist niet het leek ons wel handig om een houtpakketje samen te stellen door Rick (Massave hout) zodat iedereen mee kan doen.
In mijn optiek kun je juist uit rest materiaal het kissie maken het zijn kleine paneeltjes. Het regelwerk zou ik wel uit 1 houtsoort maken dat werkt stuk makkelijker en de paneeltjes bv van verschillende houtsoorten.
Mijn advies is echter wel om het regelwerk uit een makkelijk te bewerken houtsoort te maken het worden namelijk wel mini pen en gat verbindingen en er moet ook en groef/sponning in komen. Bubinga zou kunnen is echter vrij hard en warrig van draad, wel een uitdaging dus. Elke houtsoort heeft zijn eigen eigenschappen en moeilijkheden tijdens het bewerken en afwerken het gaat natuurlijk om het leerproces en het delen hiervan in deze post op het forum.
Met machines of met de hand of een combi het maakt niets uit alles is toegestaan maar post je vorderingen, fouten en geweldige oplossingen en of ingevingen op dit forum.
Roeland