Weet je, laat ik heel openhartig zijn
Ten eerste
Bij mij gaat al het uitvoerend houtbewerken 10 keer zo langzaam als bij jullie. (Plannen maken gaat wel goed)
Ten tweede
ik ben bezig met:
1. Bouw van een zelf ontworpen superschijfschuurmachine. Zal er tzt hier verslag van doen, ook als het mislukt.
2. Reparatie van de kozijnen van mijn huis (korvee maar ook leuk)
3. Revisie oude draaibank. Pas gekocht. Prachtig ding maar is een bewerkelijk opknappertje. Beter gezegd: moet er nog aan beginnen
4. Kolomboormachine gekocht. Idem. Misschien cancel ik dat en koop iets beters.
5. Bouwen van een werktafel. (Gelukkig bijna klaar)
6. Schrijven van een boek (zal ik hier niks over vertellen, is zwaar off topic).
7. Nadenken over bouwen van een alom indruk makende stoel. Ben geraakt door het boek van Stefan During " Een leven vol stoelen". En nou begint Rick ook nog te juichen over stoelen. Potverdorie.
8. Oud gereedschap, ooit van een oudoom geweest, opknappen.
9. Heb maar een heel kleine en ongeisoleerde garage/schuur. Gelukkig net een prachtig, goed geisoleerd en verwarmd gebouwtje kunnen huren. Moet het nog "even" inrichten. Dit lost ook het escalerend probleem met mijn vrouw op. Ze werd gek van die stoffige nieuwe dure hobby van mij.
10. Volg een stimulerende (ook dat nog) cursus houtbewerken in Winsum, Prov Groningen
Nu weten jullie alles.
Dus.... .... .... , het lijkt me hartstikke leuk mee te doen. Het zal er wel van komen vrees ik. Er zitten te veel enthousiaste mensen op dit forum.
klaas0639