Sinds kort begin ik toch steeds waardering te krijgen voor oud gereedschap, dit denk ik door mijn eerst no.4 schaaf. Het gereedschap heeft dan al een leven meegemaakt en is dan vaak alsnog kwalitatief erg goed/beter. Vroeger moest mijn gereedschap allemaal nieuw zijn en (glimmen) schoon zijn, want dat vond ik mooier en fijner want dan had ik het idee dat het ook goed was.
Nu heb ik van mijn opa's en vader een hoop gereedschap waar is dus nooit naar om heb gekeken en vaak in een van de vele gereedschapskisten zit.
Nu moest ik toevallig een waterpomptang voor de vriend van mijn zus zoeken en vond ik deze beitels van Sandvik, kan iemand hier misschien wat over vertellen? is dit wat? heb onlangs beitels van kirschen gekocht, hoe is sandvik in vergelijking met deze? het is een 32mm en een 10mm. Natuurlijk effe gegoogeld en zag dat iemand ook eentje zocht met specifiek een visje in het logo? wat betekend dit dan, uit een bepaalde tijd? de 32mm van mij heeft namelijk een visje in het logo de andere heeft een nieuwer logo gok ik zo (niet tezien op de foto door slechte kwaliteit).
ik ga ze in ieder geval schoonmaken, slijpen en hopelijk snel gebruiken, zijn nog eens leuke vondsten zo, je hebt meer dan je denkt haha.