Ja ik heb die dingen nog verkocht maar is er nog een topic hierover. Want gisteren kon ik deze reactie van mij niet meer terug vinden en heb ik nog iets anders hierover gepost met een link en afbeelding.Sterker nog @Wim Kluck het ís een zinksnijder.
Heb deze ook geverfd, de rest gewoon schoon gemaakt.Mooi exemplaar. Lijkt wel of de lak nieuw is.
Ik ken dit merk niet. Het lettertype van het schrift op de zaag (made of swedish steel) doet mij aan de oude herslijpbare topzaag van sandvik denken.Goedenavond,
Vanmiddag onderstaande zaag gekocht in een kringloopwinkel voor een paar euro. Hij is nog in goede staat en “recht”. Aan de tandrichting te zien lijkt me dit mij een schulp/rip zaag.
Herkent iemand het onderstaande merk? Op internet weinig over te vinden, enige wat ik vind is een krantenartikel uit de jaren 60.
Op het zaagblad staat de tekst: “this saw is guaranteed to be made of the best swedish steel”
Bekijk bijlage 140873Bekijk bijlage 140875Bekijk bijlage 140874
Ah leuk! Het is een relatief klein bedrijf geweest vroeger. Altijd leuk een beetje historische kennisver je zagen.Ivar Linds Sågbladsfabrik
. Ivar Lind Eftr. Sågbladsfabrik ur Sveriges städer och samhällen jämte landsbygd – Sörmland 1949 Nuvarande ägare, fabrikör Swärd och fabrikör Vidar Andersson, övertog fabriken efter fabrikör Lind 1942. Lind hade övertagit fabriken efter firma Oskar Eriksson & Co, som grundats 1912. Fabrikör...www.hembygd.se