Nou, je moet wel een beetje handig zijn in het zoeken, en de plaatjes en informatie kritisch beoordelen, maar deze schaaf was 35GBP, en dat is ongeveer 40 euro, in totaal, met verzending en invoerrechten, was het 67GBP, ongeveer 78 euro.
Wat ik altijd doe is zoeken op veilingen (waar je dus op moet bieden) die binnenkort aflopen, en "nu kopen" (items die je meteen kunt kopen zonder te bieden) die net aangeboden zijn. Je ziet inderdaad wel hoge prijzen, maar dat zijn dan "nu kopen" die keer op keer aangeboden worden, maar niet verkocht, in de hoop dat iemand erin trapt, die moet je vermijden.
Verder is er op eBay UK de "collectibles" afdeling, maar oud gereedschap wordt ook wel in de home&diy afdeling aangeboden, en in de industrial tools afdeling, daar filteren op veilingen levert ookwel eens interessante dingen op, omdat daar minder mensen kijken. Ook items die in de verkeerde categorie aangeboden worden zijn interessant, en soms, maar dat is wel een heel gedoe, wil ik wel eens vragen aan een verkoper die niet internationaal verstuurd om dat aan te passen. De prijzen voor items met internationale verzending zijn namelijk meestal hoger dan van verkopers die dat niet doen (omdat die minder ervaren zijn in het hele eBay gebeuren).
Zelf ben ik fan van Record/ Woden/ Preston dus daarom kijk ik op eBay UK. De prijzen voor Stanley en Millers Falls e.d. zijn op eBay US waarschijnlijk interessanter, maar daar heb ik geen ervaring mee.