de ene is een bailey en de andere een handyman, de leeftijd kan het zelfde zijn.Net 2 Stanley schaven opgehaald voor €15. 1 heeft de kunststof handvaten, 1 is volgens mij een vrij oude met het messing wieltje.
Jazeker, heel leuk project. Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan/gaat met het hardsolderen of lassen van de breuk . Ik heb helaas geen tip maar wel een gebroken stuk oud gietijzer dat ik wil repareren .Heb deze hand aangedreven kolomboor gevonden.
Bekijk bijlage 100860
Zit nog wat werk in.
Mooi project voor lange termijn.
Bekijk bijlage 100861
iemand tips voor het lassen van gietijzer?
Jazeker, heel leuk project. Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan/gaat met het hardsolderen of lassen van de breuk . Ik heb helaas geen tip maar wel een gebroken stuk oud gietijzer dat ik wil repareren .
Klaas
Victor is eigenlijk van Stanley. Jaren 50 denk ik. Is zeker wel nog iets van te maken hoor. Als je de restauratie niet ziet zitten, is er vast wel een forumlid bereid dit uit jouw handen te nemenUit de oudijzerbak bij iemand in het dorp.
Een steekbeiteltje E.A.Berg Eskilstuna.
Een schaaf, oud ijzer of opknapper? Ik zit niet zo in deze schaven mijne zijn nagenoeg allen van hout.
Merk Victor? Zegt me niets. Alles roest, rammelt en zit scheef, maar er is zo op het oog niets stuk.
Beitel loopt wat rond op één hoek maar daar is uiteraard iets aan te doen.