Die hamer , is dat er niet een om slakken weg te slaan na het lassen ?
Omdat er ook een scherpe punt aan zit .
Willem
Willem
Een lasbik hamer heeft een punt en aan de andere zijde geen baan.Die hamer , is dat er niet een om slakken weg te slaan na het lassen ?
Willem
Iets om in een oude gevangenis een bepaald (in lengte overschat) lichaamsdeel korter te makenIk heb pas de serie: "Versailles" gekeken. Daar kwam zo'n beitel in voor, maar er werd geen hout mee gekliefd......
op de website van het "MOT" vond ik het volgende voor het beiltje: suikerbijltjeHoi allemaal,
kan er me iemand helpen met de juiste benamingen en of gebruik van de onderste twee gereedschappen?
de bovenste is een fineerhamer, maar ik ken de onderste twee niet?
deze komen uit een kist met schaven en gereedschap voor schroefdraad in hout te maken.
Bekijk bijlage 93042
Ja met alle leden hebben geweldig veel kennis. Heb jij ook een foto van dat hamertje wat ze voor het kloppen van de suiker gebruikten. Ik kon alleen bronzen en messing variant vindenop de website van het "MOT" vond ik het volgende voor het beiltje: suikerbijltje
Suikerbijltje (v.)
www.mot.be
Opbouwend met schuurpapier, daarna polijst. Nagenoeg krasloosKnikkerkoning , poets je met dat schuurpapier ?
Wat ik gebruik is Scots Brite met WD 40 , krijg bijna geen krassen in het metaal .
Duurt wel iets langer uiteraard .
Je hebt wel een aardig voorraadje schaven .
Groeten Willem .