De vierkante bolpoten aan de voorkant zitten gelijmd, waar voor de juiste plaatsing tov de voorkant van de kast heb ik er eerst een soort paspennen/tanden op gelijmd, die de poten op hun plek houden tijdens het klemmen en lijmen.
Om de kast later te kunnen vervoeren heb ik er twee handvatten onder gemaakt, waarvan je de bevestigingsbouten aan de binnenzijde van de onderste buiten framedelen niet ziet, als de handvatten er later weer af zijn. Ze zijn zo gemaakt, dat ze zichzelf vastklemmen als je de kast optilt. De handvatten blijven bij de kast, voor later hergebruik,
Daarna heb ik drie uitneembare vloerdelen van multiplex gemaakt, met sleufjes erin voor snoerdoorvoer voor mediaapparatuur. De vloerdelen kunnen in de kast omhoog worden geklapt als dat nodig is, bijvoorbeeld om bij de moeren te kunnen die de stelplaten van de deurtjes vastzetten. De vloerddelen kunnen er ook helemaal uit gehaald worden.
Het kastframe zelf biedt zoveel stevigheid, dat vloer, bovenplaat en deuren er demontabel aan vastgemaakt konden worden.
Nadat beide delen van de bovenplaat, het lange Eiken deel en het kortere Grenen deel op de juiste maat en dikte zijn geschaafd, heb ik een Eiken stootlijst gemaakt voor rondom het totale blad. Op de scheiding van Eiken en Grenen is ook de stootlijst gescheiden maar ook via pen-gat verbinding los-vat verbonden; zo kan er nog wat houtwerking worden opgevangen. De stootlijsten zitten met dominos aan de bladdelen bevestigd. Voor het lijmen over de totale kastlengte heb ik eerst zelf drie verstelbare klemmen gemaakt die tot 3.5 meter kunnen overspannen.
Toen de lijsten er er omheen zaten is het hele blad nog licht met fijne korrel nageschuurd. Tenslotte zijn de deurtjes, die ik helemaal in het begin van het proces gemaakt heb, in het kastframe gehangen. Alles was kennelijk zo goed passend gemaakt, dat alleen het middelste deurtje wat moest worden bijgesteld om evenwijdig lopende kiertjes te geven. Dat ging dus prima met die stelplaat

. Er zijn per deur klapscharniertjes en klikmagneetjes op pasblokjes gemonteerd, om ervoor te zorgen dat de deurtjes een begin- en eindstand hebben.
Toen alles in de olie zetten; altijd een prachtige gebeurtenis, omdat het je iedere keer weer verbaasd hoe de kleuren van het hout ermee worden opgehaald. Ik heb er drie keer Danish Oil op gezet.
Tenslotte op transport... De kast zelf is 286 cm lang. Voor de tilbaarheid zijn de bovenplaten en de lade eruit gehaald en op locatie weer vervoerd.
Het mediameubel, of liever gebruik ik de term "nokkenaskast" staat nu mooi en functioneel te zijn bij mijn nichtje. Ze is er heel blij mee, en dat was precies de bedoeling
Hieronder plaats ik de rest van de fotos van het vervaardigingsproces van de kast en daarna plaats ik wat fotos die ik heb gemaakt toen de kast klaar was.